Skip to main content

מיזם נגישות השירות לעובדי מועצה מקומית דליית אל כרמל

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום א' ה- 22.5.16, לראשונה בחברה הדרוזית, יום עיון חוויתי בנושא נגישות השירות במועצה המקומית דליית אל כרמל.

יום העיון התקיים כחלק מפרויקט "עזור לי לעזור לך" בתמיכתה של קרן פיליפ מוריס, אחד מפרויקטי הדגל של העמותה אשר מטרתו הינה הכשרת נותני השירות ברשויות המקומיות בישראל למתן שירות נגיש לתושבים עם מוגבלות.
הפרויקט אף זכה לאחרונה להיות מוכר כאחד מה-Best Practices 2016

, על ידי ה-
(UN DESA (United Nations Department of Economic and Social Affairs, New York

 

האירוע התקיים במבנה הנגיש של עמותת נ.ד.א. בראשותו של סלמאן עוואד.

בתחילת המפגש נשא דברים ראש המועצה, מר רפיק חלבי, אשר המחיש את חשיבות נושא הנגישות וקבלת השונה, את הנגשת היישוב ואת הגברת הסובלנות בין תושבי דליית אל כרמל.

בהמשך דיברו בפני המשתתפים אור כהן, מנהל המחלקה להכשרה והדרכה לנגישות, וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון (נ.יצ), אשר הביאו בד בבד עם סיפורם האישי את עקרונות הנגישות, תוך שימת דגש על נגישות השירות.

לחוות את המוגבלויות

בתום ההרצאה המשולבת, החל השלב העיקרי ביום העיון, שלב ההתנסות החוויתית אשר מטרתו הינה להכניס את המשתתפים ל"נעליים" של אנשים עם מוגבלות ולאפשר שיחה בלתי אמצעית על מנת להבין באמת את חשיבותה של הנגישות בעבור אותם אנשים.

בתחילה המשתתפים הוכנסו לחדר כאשר עיניהם מכוסות, על מנת לחוות את התחושה של אדם עם מוגבלות בראייה, תוך האזנה לסיפורה האישי של מתנדבת נ.י.צ. לקוית הראייה שולמית כנות.
בהמשך המשתתפים חוו מוגבלות בשמיעה באמצעות מילוי מטלות ומשחקי תקשורת עם אוזניים אטומות בעזרת אזניות, תוך האזנה לסיפורה האישי של מתנדבת נ.י.צ. לקוית השמיעה סמדר הרוש.
בחלק השלישי התנסו המשתתפים בשימוש בכיסא גלגלים תוך התניידות דרך מעברים צרים ובין מכשולים, בליווי סיפורו האישי של מנהל נ.י.צ. גיורא לב.

האירוע היה מקסים, מלווה במשק כנפי ההיסטוריה; היו רגעים משמעותיים של התרגשות, עד כדי צורך בניגוב הדמעות ובכוסות מים להירגע… בנוסף, החיבור עם המשתתפים והמשתתפות במהלך המיזם היה נהדר ובסיומו הוחלפו חיבוקים ונשיקות פרידה.

תודות

העמותה רוצה להודות לראש המועצה, מר רפיק חלבי, אשר לאחר פגישה עם מנהלי נ.י.צ, הכיר בחשיבות ונתן אור ירוק לקיום המיזם, לסלמאן עוואד, ראש עמותת נ.ד.א (עמותת נכי דליית אל כרמל) שתרמה את משכנה הנגיש לקיומה של הפעילות, למתנדבי ופעילי נ.יצ היקרים, אשר קידמו וליוו את המיזם במקצועיות ורגישות, וכמובן לגברת אומיימה אבו-זלף, שללא תמיכתה ומחויבותה לנושא המיזם לא היה יוצא לפועל.

כמו כן, העמותה רוצה להודות לקרן פיליפ מוריס על אמונתה ותמיכתה המתמשכת בפרויקט "עזור לי לעזור לך", זאת השנה הרביעית.

העמותה מקווה להמשיך ולהרחיב את הקשר שנוצר עם החברה הדרוזית ולקיים עוד מיזמי הכשרה והסברה ברשויות נוספות ברחבי ישראל, על כל מגזריה השונים.

 

רפיק חלבי נושא דברים בפני המשתתפים המשתתפים הולכים בטור עם עיניים מכוסות

מר רפיק חלבי וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי מתנדבי ופעילי נגישות ישראל צפון (נ.יצ)

הרצאת ד"ר יורם סבירסקי, חבר ועד מנהל בנגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן