Skip to main content

מידע מסייע

מפגש בסימן נגישות: הקהילות הנגישות הגליליות התארחו בקריית ביאליק

הקהילה הנגישה בקריית ביאליק אירחה בחסות ראש העיר מר אלי דוקורסקי שלוש קהילות נגישות מרחבי הגליל: משלומי, ממטה אשר ומאבו-סנאן, במסגרת היותן חברות באשכול קהילות משותף


התרגשות חברי ק.נ. קריית ביאליק הייתה רבה, כיאה למארחים משקיענים; הגדיל לעשות הרכז שמעון לוין וצוות וועדת אירועים וטקסים שסייע על ידו. כיבדו את האירוע בנוכחותם מנכ"ל העיריה מר עזרא חכם, מנהלת אגף הרווחה בעיר גב' שוש סוקניק, העו"ס מטעם אגף הרווחה המלווה בנאמנות את הקהילה המארחת גב' גלי קרקה ועוד.
חברי הקהילות הנגישות מרחבי הגליל התקבלו בברכת "ברוכים הבאים בצל קורתנו". לאחר שהתכבדו משולחן עמוס בכל טוב, התכנסו האורחים והמארחים יחדיו באולם גאולים.
דברי ברכה מפי יו"ר קהילה נגישה קריית ביאליק ומנהלת נגישות ישראל בצפון ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ורכז הקהילה מר שמעון לוין היוו את יריית הפתיחה למפגש החשוב. הדברים לוו בתרגום לערבית בחן ובחום רב מפי דלאל מאבו סנאן, כדרך נפלאה לקרוב לבבות פועמים בהרמוניה. המברכים העלו על נס את חלקו של ראש העיר מר אלי דוקורסקי בהקמת הקהילה קרית ביאליק ובמתן תמיכה ועזרה צמודים לכל פעילויותיה ברחבי העיר. הדברים לוו במצגת עם הלוגו של ק. נ. המארחת – לב פועם, מעצים ומחבק את כולם, אודות יעדיה של הקהילה ושלבי הגשמתם, פרי יצירתה של חברת הקהילה סימה.
בהמשך הערב נשא דברים חבר הקהילה המארחת עו"ד ולאדי גור-ארי, שחלק עם המאזינים את הקשיים שחווה והתמודד עקב לקותו הפיזית במהלך לימודיו בבי"ס עד שסיים את תיכון "אורט ביאליק" בהצטיינות יתרה ובהמשך אף סיים בהצטיינות לימודי משפטים. הגב' ברכה בן אברהם, ממושב בן עמי, הציגה בפני באי המפגש את שלבי התמודדותה בחיי יום יום כאישה עיוורת בעזרת כלבת הנחייה האהובה, סוקי. ברכה סיפרה על עיסוקה בתרגום ועל חייה כאם לשתי בנות וסבתא לשני נכדים – כיצד אף היא לא הרימה ידיים, על אף הקשיים הרבים ומה חשיבות הנגישות עבורה.
את המפגש חתם מר סמי סירואה, שהציג בכישרון מדהים ובחן רב את שפת הסימנים ואת חייו כבן וכאח למשפחת חירשים. שירה אדירה מלווה בשפת הסימנים של השיר "לתת" סיימה ביקור מרגש ושטווה חוטים נוספים ברשת התקשורת העניפה והחמה בין הקהילות הנגישות בגלי הפועלות יחדיו במרץ להנחלת הנגישות וקבלת השונה בגליל..

 

צפו בתמונות מהמפגש:

 

משתתפים במפגש

משתתפים במפגש

 

מארגני המפגש

מארגני המפגש

 

קבלת פנים

 קבלת פנים

 

 

משתתפי המפגש

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן