Skip to main content

מידע מסייע

נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. מציינת 15 שנות פעילות חברתית עניפה בצפון הארץ


 
נ.י.צ. הוקמה לבקשת יו"ר ומייסד העמותה יובל וגנר מהמשנה לראש העיר קריית ביאליק ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, על מנת לקדם פעילות הגברת מודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר בצפון הארץ. גבולות השלוחה משתרעים מחדרה צפונה, בואכה חיפה והקריות, יקנעם, נשר, טבעון ורמת ישי, מ.א. עמק יזרעאל, משגב ומטה אשר, עמקים, גליל עליון ומזרחי.

מתנדבי ומתנדבות נ.י.צ. עוסקים בכמה תחומי עשייה חברתית:

סקירות נגישות לפי צורך או דרישה במקומות ציבור כגון חופי הים (במיוחד במגפת הקורונה), מוזיאונים, מבני ציבור, אתרי טבע, מסעדות ושמורות. הפעילות מתקיימת בתיאום עם ולצד מדור התלונות של נגישות ישראל, בטפסים ממוחשבים ובעזרת קבוצת ווטסאפ פעילה ועשירה במידע.

 הסברת נגישות וקבלת האחר לעובדי רשויות ועיריות בצפון, במערכת החינוך לכל טווח גילאיה החל מגיל גן חובה, מרצים וסטודנטים בהשכלה הגבוהה, וכן לגופים מקצועיים נותני שירות. הפעילות מתקיימת על טהרת נ.י.צ. או בהצטרפות ליוזמות ממרכז העמותה.

 ומה עוד מתבצע בנ.י.צ.?

המפגשים החודשיים של חברי השלוחה שלא פסקו אף לרגע, גם בעיצומה של מגפת הקורונה, פרסומים במדיה ובתקשורת הכתובה, רישות (networking) עם אירגונים ושלוחות, מפגשי הוקרה ותודה וקורסים והשתלמויות לרכזי נגישות מקרב המתנדבים.
חמש עשרה שנים חלפו ביעף; שנות מאבקים, כניסה לא פשוטה של רויטל כמנהלת מעולם המחקר אל הלא-נודע, למדבר נגישות בפריפריה, לאכזבות ולהתרגשויות.

ביום שני עצרו לרגע המתנדבים והמתנדבות משטף העשייה על מנת להתענג ולו להרף עין על ההישגים… לצד שולחנות כיבוד עשירים של קייטרינג Sagi's, קבלו המתנדבים והמתנדבות את ברכותיהם של מנהלי העמותה רני בנימיני, עו"ד מיכל רימון ולימור דיירי וכן את מילותיה החמות של סגנית ראש העיר עכו שרי גולדשטיין – שותפה לעשייה מאוד אינטנסיבית בעיר במהלך השנה האחרונה. איציק ברייאר, מתנדב פעיל וחרוץ במיוחד, הן בסקירות והן בהסברה, זכה לתעודת הוקרה ממרכז העמותה על עשייתו הרבה לקידום המודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר. המפגש המרגש הסתיים במופע החדש של ארז ונועה פורת, מתנדבים כבדי שמיעה בשם "אהבה בעולם הדממה", על המסע הסוער והשקט בזוגיות ובהורות כשאהבה אינה שומעת.

העבודה רבה עדיין. יש רשויות ומגזרים רבים, רבים מידי, אשר עדיין לא הפנימו את התהליך – אבל נ.י.צ. לא תעצור, כי פניה למשימות ולאתגרי שנתה ה-16!

 

איציק בראייר מתננד נגישות ישראל צפון מקבל הוקרה על פעילותו ההתנדבתית
       איציק בראייר – מתנדב נגישות ישראל צפון מקבל הוקרה על פעילות ההתנדבותית

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן