Skip to main content

נ.י.צ. קיימה הדרכת מודעות לנגישות לעובדי החברה למתנ"סים בעכו

מפגש הגברת מודעות רביעי במספר התקיים ביום ב' 30.8.21 כחלק מסדרת מפגשים לעובדי מחלקות ואגפים בעיריית עכו – במטרה לקדם נגישות השירות וקבלת האחר. המפגש הנוכחי כלל את עובדי החברה למתנ"סים בעיר והתקיים במתנ"ס "בית היימן", במעמד סגנית ראש העיר עכו ויו"ר החברה למתנ"סים בעיר שרי גולדשטיין.

לאחר ההתכנסות, שמעו העובדים הרצאה מפי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, המשנה לראש העיר קריית ביאליק ומנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. על ה-אני מאמין של עמותת נגישות ישראל ושלוחתה הצפונית נ.י .צ.. בנוסף דנה ההרצאה על המוגבלויות השונות ועל עקרונות הנגישות והשילוב.

ההדרכה נפתחה עם הרצאה בנושא שירות נגיש
ההדרכה נפתחה עם הרצאה בנושא שירות נגיש

הדגש בהרצאה היה על נגישות השירות. עובדי החברה למתנ"סים מקבלים קהל ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות לחוגים ולפעילויות השונות שהחברה מובילה. ניתן דגש למה שנדרש לנגישות מתו"ס במבנים בהם מועברות הפעילויות, והרבה יותר – מה נדרש מהעובדים לתת שירות נגיש וסובלני לכל סוגי המוגבלויות.

בתום ההרצאה, תחת האמירה "עד שלא תחווה, לא תבין", חולקו המשתתפים לשלוש תחנות מוגבלויות – פיזית, ראייה וקוגניטיבית. בכל תחנה חוו ולו להרף עין מה עובר אדם עם מוגבלות, בעזרת התנסות בהדמיית המוגבלות. בנוסף, שמעו בכל תחנה סיפור אישי מפי מדריך עם מוגבלות תואמת.

המשתתפים ניסו לבצע פעולות פשוטות עם כפפות מגבילות וחוו מוגבלות בידיים
המשתתפים ניסו לבצע פעולות פשוטות עם כפפות מגבילות וחוו מוגבלות בידיים

בסוף ההתנסות, נקבצו כל המשתתפים לשיחת סיכום ומשוב ואוורור רגשות. התגובות היו מרגשות, מכילות ורוויות בתובנות חדשות להבנת הצורך בנגישות.

מרגשות במיוחד היו מילותיה של מרים מיארה, רכזת הנגישות של רשת המתנ"סים בעכו:

"למדריכי נ.י.צ. המקסימים: בני, רחל, הני, ברטה, בתיה, נגה ורויטל,
אני רוצה להודות לכם מקרב לב על הסברה משמעותית, מרגשת ומשנה תפיסות ורגש, על הסברה שנוגעת ומרעידה כמה מיתרים. עובדי החברה למרכזים קהילתיים בעכו למדו היום שיעור חשוב בנגישות, ואני מאמינה שהקהילה כולה תרוויח שירות נגיש וטוב יותר.
המשיכו להפיץ את בשורת הנגישות וקבלת האחר, רק ככה אנו הופכים את החברה למקום טוב יותר.
תודה מיוחדת לך, בני, על שעשית מאמץ להגיע ממרחקים ואחרי חיסון; אין מילים לתאר את החויה העמוקה שהשארת".

 המשתתפים התנסו בהליכה עיוורת עם כיסויי עיניים
המשתתפים התנסו בהליכה עיוורת עם כיסויי עיניים

המשתתפים ניסו לבצע פעולות פשוטות עם כפפות מגבילות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן