Skip to main content

פעילות נ.י.צ. במסגרת היחידה לאחריות חברתית במכללת עמק יזרעאל

השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל, נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. בניהולם של גיורא לב וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, הרחיבה את פעילותה בשנה הנוכחית במכללת עמק יזרעאל. בנוסף להרצאות לסטודנטים בחינוך המיוחד ובמדעי ההתנהגות ולארוחות נגישות להנהלה, לצוות ולסטודנטים

הוזמנו מנהלי נ.י.צ. להרצות ולחבור לפעילות היחידה למעורבות חברתית. ההזמנה הגיעה מהרב קובי וייס וה-רבה טללית שביט ממדרשיית הרבנים לזכויות אדם.

גיורא ורויטל העבירו לסטודנטיות הרצאה במסגרת זו, תוך שיתוף בסיפור חייהם, בתולדות עמותת נגישות ישראל ובעקרונות הנגישות וקבלת השונה.

לאחר ההרצאה, קיבלו הסטודנטיות הדרכה כיצד לסקור מקומות ציבוריים באזור מגוריהן

נצרת, עפולה, הרצליה, רמת השרון ועוד. במשך הסמסטר שלחו הבנות יבול נפלא שהעשיר את מאגר המידע של אתר עמותת נגישות ישראל, לרווחת אזרחי המדינה עם המוגבלויות. חשיבות מיוחדת הייתה לסקירות שהתקבלו מהסטודנטיות אודות המקומות הקדושים לנצרות ולאיסלם בנצרת.

מרגשות במיוחד מילותיה של אמל, אחת הסטודנטיות שעסקו בסקירת נגישות של מקומות ציבוריים, עם דגש על החברה הערבית:

"

בשמי ובשם כל הבנות רוצה להגיד תודה רבה רבה, באמת בפעם הראשונה אנחנו מרגישות שעשינו טוב למען החברה וגם החברה שיתפה פעולה איתנו. רויטל היקרהתודה לך; אני במיוחד, אמל, רוצה להמשיך בזה אפילו אם זה לא קשור למלגה, איפה שאני הולכת ורואה שבן אדם עם צרכים מיוחדים לא מקבל את הזכויות הטבעיות שלו מראש, אני עושה כמו שהייתי עושה בבדיקת מקומות שואלת, מצלמת, שולחת לך..אני לא נעצרת פה אני ממשיכה לעשות טוב. תודה לכם על ההזדמנות המיוחדת שפתחתם לפנינו".

 

    

מסגד בנצרת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן