Skip to main content

רכזי תנועת של"מ חוו מוגבלות ונגישות

מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב מלווים מזה מספר שנים בייעוץ אינטנסיבי על ידי רכזי החברה למתנ"סים ובשנים האחרונות הקשר אף הלך והעמיק.

 

ביום ה' 15.6.17 קיימו מתנדבי נ.י.צ. ארוחת חושים לחמישים רכזי תנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר) מהחברה למתנ"סים, סניף חיפה והעמקים.

הארוחה התקיימה בבית קסלר במסגרת מפגש רכזים מחוזי חגיגי לסיום שנת הפעילות תשע"ז, במטרה לאפשר לרכזים לחוות על בשרם את סוגי המוגבלויות השונות, לשמוע ממתנדבי נ.י.צ. אודות הנגישות, התמודדות עם המוגבלות ומאמץ להשתלב בחברה ולתרום לה.

במהלך ארוחת החושים, שהנחה גיורא, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות, תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

מנהל מחוז חיפה והעמקים בחברה למתנ"סים רחמים נינו ברך את המשתתפים והדגיש את חשיבות האירוע כחלק מהדגש המושם בפעילויותיהם של מתנדבי של"מ על נושא קבלת השונה.

בתחילת הארוחה המשתתפים הוכנסו לאולם, שסודר מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נ.י.צ.


את המנה הראשונה
אכלו הרכזים בעיניים מכוסות; חברת נ.י.צ. לילי גולדוויין, אישה לקוית ראייה המונחית ע"י כלבתה זיטה, ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבתה ומשתלבת בה.

המנה העיקרית
הוגשה לקהל הסועדים כאשר ידיהם עוטות כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, כך שיחוו לקות פיזית. במנה זו סיפרה רויטל על חייה עם מוגבלות פיזית וצרכי הנגישות הנחוצים להתמודד ולהתגבר עליה כדי להשתלב בחיי יום-יום – לעבוד, להתנדב, לגדל משפחה ולכהן כחברת מועצה. לאחר מכן גיורא סיפר אך הוא את סיפור חייו – כיצד התמודד עם מוגבלותו כתוצאה ממחלת הפוליו והגשים עצמו בכל שטח בחייו.

לקראת מנת הקינוח
, כיסו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אוזניות כאשר ברקע הושמעה מוזיקה פאב רועשת. תוך היותם מתנסים במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין מנות הקינוח השונות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך – המחיש את החיים עם לקות זו. במהלך אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. לקוית השמיעה סמדר הרוש-גרוסמן, אשר שיתפה עם הקהל את סיפור חייה והתמודדויותיה.

 

חוות הדעת הנרגשות המשיכו לזרום למנהלי נ.י.צ. בימים לאחר מכן; את מחוות הדעת המרגשות שלחה רכזת של"מ בקריית ביאליק, כרמלה פגוט:

"
תודה אישית על אירוע קסום ומרגש

.
נהניתי מכל רגע והתרגשתי מהפעילות ובעיקר מהסיפורים האישיים שלך, של גיורא, של לילי ושל סמדר.
אני חושבת שרצוי וחשוב שהיזמה הזאת תתרחב ותקיף חוגים רחבים בחברה כדי לעשות תיקון.
תודה לך, לגיורא ולכל מי שטרח על הארגון וההפקה. ישר כוח למתנדבים העושים עבודה נפלאה וחשובה.
אשריכם!
שבת שלום ורק טוב
כרמלה פגוט
".

תודה למתנדבי נ.י.צ. על הביצוע הנפלא של ארוחת הנגישות, 


לרחל שפק – על הארגון הלוגיסטי המופתי; 
ולבית קסלר – על האכסניה היפה והמזון הטעים.


 
                   רחמים נינו מברך את המשתתפים                                               המשתתפים אוכלים את המנה הראשונה עם כיסוי על העיניים


                                    המשתתפים מזמינים את מנת הקינוח וחווים מוגבלות בשמיעה

 

המשתתפים מנסים לאכול עם כפפות קשיחות על הידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן