Skip to main content

תלמידי מערכת החינוך בנהרייה מקבלים את השונה!

חודשי אוקטובר ונובמבר 2018 התאפיינו בפעילות אינטנסיבית של הגברת המודעות בנושאי הנגישות וקבלת השונהבבית הספר היסודי "ויצמן" בנהרייה וכן בבית הספר "אלון" בנהריה בו עברו התלמידים הדרכת "שווה לכולם" בתרומת קרן אריסון

 

 תלמידי שלוש כיתות ו' בביה"ס "וייצמן" (זו הפעם השנייה ברציפות) ושמונה כיתות ח' בביה"ס אלון חוו תחנות התנסות חווייתית במוגבלויות השונות, תחת האמירה "עד שלא תחווה לא תבין".

 

תלמידים בביה"ס "אלון" מתנסים במוגבלות מוטורית בידיים
תלמידים בביה"ס "ויצמן" מתנסים במוגבלות מוטורית בידיים

 


התלמידים התנסו בשימוש בכיסא גלגלים ובקביים במסלול מכשולים ועל משטחים בדרגות קושי שונות, חוו מילוי משימות פשוטות כאשר הידיים עוטות כפפות קשיחות כהדמיה למוגבלות פיזית בידיים וקיבלו למלא מטלות מחיי יום-יום כאשר האוזניים אטומות (כהדמיה למוגבלות בשמיעה) או העיניים מכוסות (כהדמיה למוגבלות בראייה).

 

כל תחנה לוותה במדריכי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. או מדריכים ממרכז עמותת נגישות ישראל, אשר חלקו את סיפורם האישי ואת האופן בו הם מתמודדים עם המוגבלות התואמת לאותה ההתנסות.

ההתחלה נראתה לא פשוטה, אפילו מאתגרת… אט-אט נבנה אמון, שפה משותפת, מינוחים ועקרונות.

 

הסיפורים האישיים העצימו את תחושת ההצלחה – והמילים המרגשות מפי התלמידים והמורים העידו כי השתנתה תפיסת עולמם ועד כמה עיניהם נפקחו לראות את האנשים עם המוגבלויות באור הנכון כל אלו הוכיחו עד כמה נעשתה המלאכה נאמנה.

 

תלמידים בביה"ס "אלון" עוברים מסלול מכשולים על כיסא גלגלים
תלמידים בביה"ס "אלון" עוברים מסלול מכשולים על כיסא גלגלים

תלמידים מתנסים במוגבלות מוטורית בידיים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן