Skip to main content

אדריכל מנציבות השוויון ביקר בק.ביאליק כחלק ממיזם הנגישות

מזה כשנתיים עיריית קריית ביאליק שמה לעצמה למטרה לשפר את השירות לשירות לאיכותי יותר, ולנגיש בהתאמה לצורכי תושביה והמבקרים בה, תוך הענקת כלים איכותיים להעצמה אישית ומקצועית בקרב עובדי העירייה.

במסגרת זו נחשפו לאחרונה העובדים להרצאות חווייתיות הממחישות את נושא הצרכים המיוחדים.

הרצאות מסוג זה וכן התנסויות לחוות את השונה אותן יעברו העובדים הינה חלק מתהליך למידתי אותו עובר הארגון. 

ביום חמישי האחרון התקיימה בבית יד לבנים בקריית ביאליק במעמד ראש העיר מר אלי דוקורסקי הרצאתו של אדריכל שמואל חיימוביץ מנציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בפני מנהלי מחלקות בעיריית קריית ביאליק, מתנדבי נגישות ישראל בצפון וקהילה נגישה קריית ביאליק.

המפגש נפתח בדברי ברכה מפי מנהלת משאבי אנוש הגב' סימה הרשמן וחברת המועצה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ובהקרנת מצגת על עשייתה של קהילה נגישה קריית ביאליק בעיר, כחלק מהמודל המנחה את קברניטי העיר בהנחלת הנגישות הפיזית ונגישות השירות בכל תחומי החיים.

המרצה האורח, אדר' שמואל חיימוביץ' הינו אדריכל ומתכנן ערים ישראלי ואלוף פאראלימפי המתנייד בכסא גלגלים בעקבות תאונת דרכים.

בשנת 1965 הוא החל לעסוק בספורט נכים בלחיצת משקולות במסגרת מרכז הספורט לנכים של איל"ן ובמסגרת זו השתתף בשש אולימפיאדות נכים וזכה במדליות זהב וארד. בשנת 2001 מונה לממונה נגישות ארצי בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שהוקמה בשנת 2000 על ידי משרד המשפטים.

במסגרת תפקידו הוא פועל למען קידום חקיקה וחקיקת משנה, פיתוח תורת הנגישות באמצעות פרשנות וקביעת נורמות, ייעוץ למשרדי ממשלה ורשויות מקומיות וקידום המודעות הציבורית לנגישות באמצעות כנסים מקצועיים והרצאות. בשנת 2009 כיהן חיימוביץ' כנציב שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות (בפועל).

בהרצאתו תאר אדר' חימוביץ' את מאפייני הלקויות השונות ואת צרכי ההנגשה הנחוצים על מנת לאפשר להם להשתלב במרחב הציבורי. הוא פרט את מרכיבי חוק השוויון ואת התקנות המרכיבות אותו אשר אושרו כבר על ידי משרד המשפטים.

דגש מיוחד ניתן לנושא נגישות השירות אשר נמצא בלב העשייה בקרב עובדי עיריית קריית ביאליק בימים אלו; באיזה אופן ניתן לשפר את השירות לאדם עם מוגבלות, בין אם היא פיזית, חושית או קוגניטיבית וכיצד להדריך את נותני השירות לבצע זאת על הצד הנכון והאנושי ביותר. 

בסיום המפגש קיבל אדר' חימוביץ' את דיגלון העיר קריית ביאליק מידי ד"ר שורץ-סבירסקי וחתם בספר האורחים לאחר שקיבל הסברים על בית "יד לבנים".

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן