Skip to main content

יום פעילות של גני הילדים בחינוך המיוחד עם עמותת אתגרים

ביום ראשון האחרון בשעות הבוקר, קיימה עמותת "אתגרים" יום שיא לציון תחילת שנת הפעילות בגני הילדים של החינוך המיוחד בגן סיגליות, בצור שלום קרית ביאליק.

העמותה, המקיימת מזה מספר שנים פעילות ספורט אתגרי להעצמת בעלי מוגבלויות בכל גילאי תלמידי בתי הספר בקריית ביאליק, הרחיבה בשנה שעברה את פעילותה גם לגני הילדים.

בסדרת פעילויות מובנית בחיק הטבע הכוללת שימוש בחבלים ובקרסים מקצועיים למעבר על גשרי חבלים ולאומגה, מתקדמים הילדים דרך חוויה מתקנת להעצמה ולתגבור יכולותיהם הקוגניטיביות והלימודיות.

ארבעה תלמידי הגנים הללו בליווי הגננות, הסייעות והורים מתנדבים התקבלו במאור פנים על ידי רכזי "אתגרים", מתנדבי ש"ש (שנת שירות) ולאחר התארגנות ראשונית עלו על חברים מצוידים בכל אמצעי הבטיחות הנחוצים (קסדות, רתמות וקרסי טיפוס – כמו "גדולים") בארבעה מוקדי פעילות שונים ברחבי הגן המוריק. מוקד חמישי היה פינת הכנת פיצות בחיק הטבע.

ליוו את הפעילות המיוחדת במינה – מנכ"לית "אתגרים" הגב' דפנה הררי (שהגיעה במיוחד ממרכז הארץ ליטול חלק באירוע המרגש), רכז "אתגרים" בצפון מר עיזאת חלבי, רכז "אתגרים" בקריות מר מוטי אדלר, מנכ"ל העירייה מר עזרא חכם, מנהל מחלקת החינוך מר עמי ראובן, האחראית על הגנים במחלקת החינוך הגב' פנינה פוירמן וחברת המועצה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.

הסבר מרגש במיוחד מפי הרכזים תאר מצבים בהם ילדים שבתחילת שנת הפעילות לא הסכימו להתקרב לחבל, לא כל שכן לטפס עליו – עולים כעת בחפץ לב על גשר חבלים מתנדנד ומגיעים לגובה צמרת העץ.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן