Skip to main content

מפגש חודש יולי של מתנדבי נ.י.צ. בסימן אמהות מיוחדת

מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. נפגשו ביום שני 13.7.20 למפגשם החודשי

 

המפגש הפעם היה שונה בתכלית; במועד זה אמור היה להתקיים אירוע חגיגי הבא לציין בגאווה 13 שנות עשייה התנדבותית של פעילי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.; מגפת הקורונה טרפה את הקלפים ולא אפשרה לציין את האירוע כראוי. אי כך, הוחלט על דחייתו לימים טובים יותר ולקיים בכל זאת מפגש מן המניין ב-זום.

 

המפגש נערך בזום

המפגש נערך בזום

 

 

מנהלת נ.י.צ., ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, פתחה בסקירת העשייה המעודכנת והרבה של המתנדבים, הן בסקירות נגישות של מקומות ציבור והן בהסברת נושאי הנגישות וקבלת האחר לקהלים שונים – חרף הקורונה.

 

לאחר מכן הוזמנה המרצה הגב' רבקה אוטולנגי, אימא לנועם, בחור עם נכות קשה, אשר סיפרה איך אפשר למקסם את החיים עם ועל אף כל מגבלה, תוך מתן לנו כלים מעשיים איך לעשות זאת.

 

נועם גדל רוב שנותיו עם מוגבלות פיזית כתוצאה ממחלה קשה; משפחה תומכת ודוחפת בצירוף אופי בלתי מתפשר ואופטימי ביותר – אפשרו לו לימודים במערכת החינוך הרגילה, שירות משמעותי בצבא, לימודי תואר ראשון בפיסיקה ובמחשבים

לקראת תואר שני במכון ויצמן.

 

כדבריה של רבקה, "נגישות ישראל היא עמותה שמטרתה להנגיש את החיים לאנשים עם מוגבלויות בישראל, חלק לא קטן מהמתנדבים הם בעלי מוגבלויות בעצמם וזה אומר שהיה לי הערב קהל ממש מיוחד! לי זו הייתה זכות מרגשת במיוחד …" 

 

רבקה אוטולנגי העבירה הרצאה בזום המפגש
רבקה אוטולנגי העבירה הרצאה בזום המפגש

 

 

ההרצאה המפעימה, חרף היותה מקוונת ריתקה את קהל המתנדבים.

מילות שבח שכתבה לרבקה: "רבקה יקרה כל כך, בשמי ובשם מתנדביי אני מודה לך על מפגש מרגש ומפעים. יישר כוח על עשייתך – לך ולנועם הנפלא והאמיץ!". 

ועוד נכתב: "הרצאה מאלפת, רהוטה וכל הכבוד לנועם ולאמו הלביאה. לאחר הרצאה שכזו, אני עוד יותר מעריצה את הוריו של בעלי, שבתנאים של 1958 הצליחו בחושים בריאים, ללא "אתגרים" לגדל ילד שלא נכנע למגבלותיו. יישר כוח לכולכם!".

המפגש החודשי של מתנדבי נ.י.צ התקיים בזום

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן