Skip to main content

מידע מסייע

פעילות מתנדבי השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל בימי מלחמה

בימים כתיקונם, מתנדבי ומתנדבות השלוחה הצפונית של נגישות ישראל, נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. עוסקים בהסברת נגישות לקהלים שונים ובסקירות נגישות מקומות ציבור.
בימים הללו, הפעילות שהשתנתה בתוקף המצב לתמיכה וטיפול בכל צרכי משפחות מיוחדות בצפון הארץ לתמיכה במשפחות מפונים וחטופים – עם דגש על משפחות בהן בן משפחה עם מוגבלויות.

 

כמה דוגמאות לעשייה החשובה: משפחה שפונתה מהדרום למלון בחיפה קיבלה תלושים לארוחות חמות במלון ממתנדבת נ.י.צ. שבעלה קשור להנהלה.
מתנדבות אחרות שלחו בנוסף אוכל חם. מתנדבות נ.י.צ. הוציאו להפגה קלה את האחיינית של חלל צה"ל, בן העיר קריית ביאליק, שהיא נערה עם מוגבלות קוגניטיבית. בנוסף,
המתנדבים מנחמים ומלווים את משפחת פרץ (האב של הנערה עם המוגבלות מהאירוע ברעים) ומביאים מזון חם למשפחה האבלה. משפחה מפונה מדרום הארץ לקריית ביאליק עם ילדה עם שיתוק מוחין חוברה למתנ"ס העירוני ולמרכז הספורט איל"ן, כדי לשלבה בפעילויות הפגה של המחלקה לאוכלוסיות מיוחדות בעיר וספורט נגיש.

 

בין לבין, המתנדבים תורמים מזמנם ומכספם לארוחות חמות, כריכי שף לחיילים ביחידות שונות וטואלטיקה בכמה מרכזי הכנה ולתמיכה בעסקים מקומיים ובחקלאים מדרום וצפון הארץ.
חלק חשוב וחיוני בפעילות נ.י.צ. הינו לשמר את הקשר בין מתנדבי ומתנדבות נ.י.צ. לבין עצמם/ן, למלא מחסורם/ן וצרכיהם/ן, כולל פינוי נגיש לאותם מתנדבים בצפון הזקוקים לכך.
מרגש ומעצים לראות עד כמה שש עשרה שנות עשייה למען החברה גיבשו את נ.י.צ. כקבוצת עשייה מרשימה, אוטונומית ומשפיעה על סביבתה.
גאה בכם/ן.יחד ננצח!

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן