Skip to main content

המלצה: טיול נגיש בברצלונה

באוקטובר 2009 חזרנו מטיול משפחתי בברצלונה.

לפני הכל, המלצה כללית, במידה ונוסעים עם כיסא גלגלים ממונע חשוב ביותר לתת לסוכנ/ת נסיעות את מידות הכיסא, כלומר גובה, רוחב ועומק.

בעיקר גובה – היות ויכול להיות מצב בו הכיסא לא יכנס לתא המטען של המטוס ויהיה צורך להשכיבו על הצד כמו שקרה במקרה שלנו – קחו זאת בחשבון.

מידע נוסף שצריך לציין הוא סוג הסוללה של הכיסא הממונע, אם הסוללה יבשה ואטומה אין צורך לפרק אותה. לאחר התלבטות לאן לנסוע בחול המועד סוכות (אוקטובר 2009), מאחר ואנו משפחה עם צרכים מיוחדים (כיסא גלגלים ממונע) היה חשוב לנו להגיע ליעד נגיש.

קראנו כתבה באתר למטייל על טיול עם כיסא גלגלים בברצלונה והחלטנו שזה היעד הבא. בנוסף, החלטנו להשתמש בתחבורה הציבורית שרובה נגישה (זו פעם ראשונה שאנחנו לא שוכרים רכב).

לא האמנו עד כמה העיר נגישה עד שהגענו לברצלונה. בצאתנו משדה התעופה לתחנת המוניות, סדרן המוניות הזמין לנו מונית עם רמפה, לקח למונית להגיע כ- 30 דקות, המונית היא בעצם רכב רגיל עם הנמכה של החלק האחורי, פשוט רעיון מדהים.

ברצלונה היא אחת הערים הנגישות ביותר שפגשנו מימינו ומספר האנשים שמסתובבים ברחובות עם כיסאות גלגלים רגילים וממונעים פשוט לא יאמן. בעיר עצמה בכל זמן שרצינו מונית ביקשנו מהקבלה להזמין מונית מתאימה ולאחר 10-15 דקות הגיעה מונית.

בברצלונה התניידנו בעיקר בתחבורה ציבורית ויש לציין שכל האוטובוסים, אבל כולם ללא יוצא מהכלל, נגישים עם רמפה חשמלית שיוצאת מהדלת האחורית, על המדרכה יש סימון של כיסא גלגלים ופשוט היינו צריכים לחכות עם הכיסא על הסימון, הנהג היה עוצר בדיוק במקום ובסבלנות רבה הנוסעים היו ממתינים לעליה או לירידה שלנו ואחר כך האוטובוס היה ממשיך בדרכו.

בנוסף לתחבורה הציבורית ישנן מספר תחנות מטרו נגישות עם מעלית וגם שם ההתניידות פשוט מעולה, היות ולא כולן נגישות מומלץ לבדוק היטב לפני שמתכננים את המסלול.

באחד הימים תכננו לנסוע למנזר מונסרט שמחוץ לעיר ולאחר תכנון מדוקדק נסענו בתחבורה ציבורית וכמובן לא התאכזבנו בשום שלב מהנגישות. חשוב לציין כי כל ירידה מהמדרכה לכביש היא חלקה ללא שום גובה, זאת אומרת גובה אפס שמאפשר ירידה קלה וחלקה.

לסיכום, בלי שום קשר לנגישות, ברצלונה מומלצת לכולם, עיר מדהימה ביופיה ובאנשים מקסימים.
לצערנו נראה לי שאנחנו (מדינת ישראל) נמצאים עדיין מבחינת נגישות בעולם שלישי…

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן