Skip to main content

משפחת פתאו ממליצה על טיול נגיש באירלנד

יצאנו לטייל באירלנד, משפחת פתאו, 3 נפשות – זוג הורים ובננו חיים בן 20, בעל צרכים מיוחדים המתנייד עם כיסא גלגלים ממונע.

טיסה – אין טיסות ישירות לדבלין, יש לטוס ליעד באירופה ומשם לדבלין (יש טיסה ישירה רק באוגוסט ולשבוע בלבד), בחזרה עצרנו 4 ימים בלונדון.

רכב – רכב עם מעלון מצאנו בקלות. חברת vantastic, איש קשר , james mahon טלפון: 6873760(01)353+

בתי מלון
– בחיפוש בתי מלון נגישים, נתקלנו בקושי – אין הרבה חדרים נגישים באירלנד וחלקם היו תפוסים ולכן התרחקנו לעיתים מהמרכז.

כשקראנו על אירלנד, קצת דאגנו מנושא הנגישות, האתרים ההיסטוריים שנבנו לפני מאות שנים איך בדיוק יהיו נגישים? הופתענו…

החששות התפוגגו ואפילו נדהמנו כשהגענו למקומות היסטוריים ופנו אלינו בעזרה לרמפה או לדרך נגישה אחרת.

יום ראשון לטיול

לאחר הנחיתה בדבלין, יצאנו לדרך ברכב השכור (פיז'ו מרווחת) עם הוויז שהיה מעולה.

שמש קיבלה את פנינו ונסענו לגני

powerscourt הנמצאים למרגלות רכס wicklow , הגנים מרהיבים ונגישים. משם נסענו למפל שהדרך מהחניה אליו היתה נגישה.

עייפים ומרוצים נסענו למלון

Springhill court hotel ב-killkenny, החדר היה מרווח – מומלץ.

יום שני לטיול

ביום השני התחלנו במצודת

cashel שנראית מדהים מרחוק, בעת הגעתנו פנו אלינו בהצעה להתחיל את הסיור מהגנים ומשם עם רמפות לתוך המצודה.

לאחר ההתרשמות מהמצודה, טיילנו קצת וראינו שלט

B&B עם סמל נגישות s'wattie

(טלפון 06261923 מהשלט) משם המשכנו ל-

kahir, לטיול בפארק ובעיירה. המשכנו למערת הנטיפים cave Mitchelstown,מערות מרשימות מאוד – ללא נגישות בכלל.

המשכנו בנהיגה (ולא לפי הוויז) אלא לפי המפה בכבישים הירוקים, בדרכי נוף יפיפיים, כבישים צרים וירוקי עד.

המשכנו ל

midelton לביקור במזקקת הוויסקי jameson (הגענו מאוחר, הסיור האחרון בשעה 16:30) המשכנו ל- cobh, חשבנו לאכול ארוחת ערב בעיר הנמל, חוץ מהקתדרלה המרהיבה, היה ריק יחסית, המוזיאון של הטיטניק היה סגור והמסעדות לא היו נגישות אז המשכנו לחדר ב- clonakilty במלון macliam lodge guesthouse, פחות מרווח אבל מומלץ.

תמונה: חיים בגני powerscourt                                                                                 תמונה: למרגלות מצודת cashel

יום שלישי לטיול

ביום השלישי, יצאנו לכיוון

killerny השמש ליוותה אותנו לפארק הלאומי. לקחנו סיור מודרך ב- muckross house, למרות שהבית היה מרשים עם היסטוריה בת 7 דורות של עושר, הסיור היה לנו ארוך ומשעמם, אבל הנגישות הפתיעה לטובה. לא האמנו איפה הוסיפו מעליות.

יצאנו לפארק והתחלנו לשוטט ולהנות מהמרחבים, המשכנו בתוך הפארק לכיוון מפל

torc כ- 2 ק"מ וכל הדרך נגישה עד למפל, רק עשרת המטרים האחרונים לא היו נגישים, קצת מאכזב…

הגענו למלון ונדהמנו לראות בכניסה מדרגה, לא היתה להם רמפה! אלתרנו רמפה מעץ. החדר נגיש והמקום קרוב מאוד למרכז. ישנו במלון

killarmeyinn.

השהות בקילרני היתה בסוף השבוע ובערבים יצאנו לפאבים מקומיים, האזנו למוזיקה אירית חיה ונהנו מ"גינס" טעים.

יום רביעי לטיול

ביום הרביעי התחלנו נסיעה בדרך מאוד יפה

gap of dunloe והמשכנו למסלול ring of Kerry ,בדרך עצרנו בכל מיני עיירות, התרשמנו ונדהמנו מהנגישות ובעיקר מהשירותים הציבוריים הנגישים שבכל מקום.

בדרך הגענו גם למוזיאון מורשת – מוזיאון בוג, שבו שיחזור אותנטי של הבתים מהמאה ה- 18, היה נחמד מאוד ונגיש.

תמונה: פארק killerny                                                       תמונה: בפתח מוזיאון בוג

יום חמישי לטיול

ביום חמישי הפצי עה השמש לכבודנו והיה יום קיץ כייפי. נסענו לאדר –

adare, טיילנו בין הבתים הישנים עם הגגות מקש, ישבנו בבית קפה מקומי כשהשמש מלטפת.

מאדר נסענו לצוקי מוהר, הדרך והנופים היו יפים, חנינו בחניית הנכים שנמצאת ביחד עם חניית האוטובוסים ויצאנו לראות את הפלא. פשוט וואו, הדרך היתה נגישה עד נקודה מסוימת. חיים ראה מצויין את הנופים הנשקפים מהדרך

J

יצאנו לעשות הפסקה וישבנו ליד שולחן נגיש, שולחן שצד אחד שלו ללא כיסא/ספסל ויש אפשרות להכניס כיסא גלגלים.

מצוקי מוהר המשכנו לגלווי, לשני לילות. מאחר שבגלווי לא מצאנו חדר נגיש התרחקנו מהעיר לכיוון

headford, התאכסנו במלון anglers rest hotel. החדר היה מרווח אבל רחוק מהעיר.

היום השישי לטיול

ביום השישי רצינו לעשות שיט לאיי ארן אבל מזג האויר היה סגרירי ועקב נגישות לקויה בדרך לאיים ובאיים עצמם שינינו תוכנית ויצאנו לסובב קונמרה.

הנופים היו יפים אבל הגשם הקל והטורדני הפריע ולפיכך החלטנו להגיע לעיר לשופינג בקניון ומשם לארוחת צהריים טובה באחד הפאבים.

טיילנו בעיר, במדרחוב הססגוני עם המוני התיירים, כייף…

תמונות: הנוף מצוקי מוהר והשולחן הנגיש הנמצא במקום

יום שביעי לטיול

ביום השביעי לשמחתנו שוב חייכה השמש, התארגנו ויצאנו לדבלין. ל- 3 ימים.

החניה בדבלין לרכב נכה אפשרית כל עוד אין שני פסים כתומים על הכביש. בכל מקרה עדיף לשאול את המקומיים ולחנות בצורה מסודרת, יש מספיק חניות נכים.

התארגנו במלון שהיה במיקום מעולה. ויצאנו להרגיש ולחוות את העיר.

יום שמיני לטיול

למחרת ביקרנו

trinity college עם הספרייה הגדולה, המרשימה עם הספר העתיק. המשכנו לאזור הטמפל בר וחיפשנו מסעדה ורוב המסעדות שם לא היו נגישות. המשכנו וחצינו את הגשר והגענו למסעדה איטלקית מצוינת ונגישה.

יצאנו לטירת דבלין, עקב עבודות תשתית נאלצנו לעשות סיבוב ולהגיע לכניסה צדדית נגישה, השומר שם לא נתן לנו להיכנס אבל הגיעה האחראית והכניסה אותנו היא התנצלה מספר פעמים ואפילו רצתה להחזיר לנו את הכסף. השירות והאדיבות הם מספר אחד אצל האירלנדים.

לאחר שהתרשמנו מהטירה הענקית המשכנו למבשלת בירה-ג'מס המומלצת, מיד שהגענו פנה אלינו איש צוות והפנה אותנו לכניסה נגישה, הסיור היה נחמד אבל לא כמו שציפינו.

ביום השלישי בדבלין נסענו לכלא

kilmainham שלא היה נגיש ברובו – סיור מיותר לדעתי.

להתראות דבלין ואירלנד הכייפית, הירוקה ועם האנשים הכי שירותיים שפגשנו.

לונדון – סוף הטיול

מדבלין טסנו ללונדון, זו פעם שנייה בלונדון אז בילינו 4 ימים בהצגות ובמסעדות מצוינות. האווירה בלונדון מדהימה אך קצת מאכזבת בנגישות ובגלל שאין בה בתי מלון עם חדרים נגישים ל- 3 אנשים.

לא ממליצה על המלון ולכן לא אציין את שמו. למרות שהיה במיקום מעולה.