Skip to main content

נגישות בערי צפון איטליה ושכירת רכב עם מנגנון יד

לפני כחודשיים חזרנו, בעלי ואני, מאיטליה (פדובה, הדלתה של הפו, פירנצה, גרוסטו). בעלי מתנייע בקלנועית ומובן שאנחנו מחפשים את הנגישות בכל מקום. בהשוואה לטיולים קודמים באותם המקומות מצאנו את איטליה מונגשת ונוחה מאוד.

 

למשל, בטיול במרכזי הערים גילינו שכל המדרכות נגישות. הנגישות גם שולבה בצורה חיננית במדרכות העתיקות. לכל מוסדות התרבות (מוזיאונים) ואפילו לכנסיות יש כניסה נוחה ללא מדרגות או כבשׁ (רמפה) לצד גרם מדרגות. 

 

המוזיאונים הם סיפור לעמו. ראשית החוק באיטליה – בכל איטליה! – קובע שהכניסה לנכה ולמלווה אחד – חינם, ובלי תור, כולל הגלריה אופיצי והאקדמיה בפירנצה, שהתורים אליהם מתמשכים לאורך עשרות מטרים ויותר. בשני המוזיאונים הללו הלכנו ישר לראש התור ומיד יצא אלינו עובד של המוזיאון, ביקש מאיתנו להמתין וכעבור דקות חזר עם כרטיסי כניסה (חינם כאמור) וליווה אותנו אל הכניסה הנוחה ביותר. כך היה גם במוזיאונים האחרים, שבהם דאגו ללוותנו למעלית או למעלון, תמיד באדיבות יתרה ובנועם.

 

יהודית בכנסיית סנטה ג'וסטינה, פדובה
כנסיית סנטה ג'וסטינה, פדובה

מיד בהגיענו לאיטליה, לנמל התעופה של ונציה, שכרנו רכב ולכן לא התנסינו בתחבורה ציבורית.

רכב שכור עם מנגנון יד

אנחנו שוכרים בחו"ל רכב בעל מנגנון יד, ומי שנזקק לו כמונו מכיר בוודאי את הבעיה כשמדובר בהשכרה באירופה. רוב חברות ההשכרה אומנם מצהירות שהן משתדלות לבוא לקראת הנכים אבל בפועל קשה למצוא רכב מתאים.

מצאנו חלק מהפתרון ברכישת מנגנון יד נייד (פרילינג כפר סבא), שמותקן בקלות על כל רכב אוטומטי. לא זול, כ-5000 ₪, אבל שווה כל אגורה. לכאורה אין צורך ליידע את חברת ההשכרה, אבל תמיד יש חשש שאם תקרה חלילה תאונה החברה וגם חברת הביטוח יתנערו מאחריות בטענה שהשתמשנו במנגנון יד בלי אישור. משום כך אנחנו מקפידים לקבל את אישור חברת ההשכרה, ושהדבר יירשם בחוזה ההשכרה (בדרך כלל משהו בנוסח:

Customer uses his own HC). גם בעניין זה רוב חברות ההשכרה בארץ מסרבות לעסוק בזה ופשוט דוחות אותנו על הסף. האחת שתמיד נענית היא Avis. מומלץ לפנות ישר אליה.

לאחר ניסיון לא מוצלח ברומא, שבו הגענו לסוכנות

Europcar ברומא ושם התברר שהרכב ששכרנו, עם מנגנון יד, איננו, ואין אחר במקומו, אנחנו לוקחים איתנו את המתקן (בתוספת תפוח הגה) גם אם הובטח לנו רכב מתאים. הדבר הוכיח את יעילותו בנמל התעופה בסטוקהולם, בסוכנות הרץ. הרכב שהובטח לנו הושכר לאחר, והשתמשנו במתקן שלנו.

 

לסיכום – שתי המלצות לנוהגים עם מנגנון יד: (1) לרכוש מנגנון יד נייד; (2) לפנות ישר לסוכנות

Avis ולא לבזבז זמן על סוכנויות אחרות.

אשמח לספק מידע נוסף ולהשיב לשאלות:
יהודית judsk@yahoo.com

יהודית בכנסיית סנטה ג'וסטינה, פדובה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן