Skip to main content

נגישות וחוויות משייט התענוגות / איציק בראיר

בתאריך 21.10.08 יצאתי להפלגה באוניית נוסעים מפוארת, במסגרת הפלגה קבוצתית שארגנה חברת "אלביט" לעובדיה. שנה שלמה היינו במתח: איפה נבלה השנה? ואכן זה הגיע – ובגדול. כבר בהגיענו נדהמנו מגודלה של האונייה; 15 קומות – זה לא צחוק!
שמה של ה"מפלצת השטה" הינו MSC MUSIKA, אחת מעשר אוניות בבעלות החברה האיטלקית.

קשה לתאר את יופייה של האוניה וניתן להגדירה כמלון 10 כוכבים צף. זו אונייה שמשייטת רוב השנה באזור הקריביים. לאחר שעלינו על האוניה, התמקמנו בחדר עם חלון שאמנם לא היה גדול אבל רחב מספיק, והחשוב מכל – הגישה לשירותים ולמקלחת נוחה. האוניה מחולקת למס' אזורים ובכל חלק היו 3 מעליות יפיפיות. הלובי בכל אזור מבריק ונוצץ עם שפע אורות צבעונים. חדרנו היה ממוקם בחלק הקדמי של האוניה, כך שהדרך לחדר האוכל בארוחת הבוקר חייבה אותנו לעבור כל בוקר את האוניה לאורכה (כאורך שני מגרשי כדורגל!!!). לארוחות צהרים וערב ירדנו לקומה 5 לחדר אוכל עצום בגודלו המכיל 1000 (!) מקומות ישיבה. באונייה יש מספר חנויות פטורות ממכס בהן ניתן לרכוש בגדים, מכשירי חשמל, מחשבים, שעונים, צעצועים, פרפומריה ומשקאות.

הצוות (כאלף איש) היה אדיב; הם היו מאיטליה, מהאי באלי ליד אינדונזיה, מברזיל, ומדרום אמריקה; כחובב מושבע של מוסיקה לטינית וכדור- רגל כמובן שניצלתי כל הזדמנות לשוחח עם הברזילאיות והברזילאים שביניהם… נהנינו ממופעי-לילה מרשימים של לילה מלקוס, אביבה אבידן, ליאור כלפון, והצגות שארגנו אנשי הבידור של האוניה עד שעה מאוחרת בלילה, ולאחריהם – דיסקוטק שגרם הנאה רבה לבני אורן עד שעות הבוקר. בנוסף, נהנינו משלישיה מקסימה מפרגוואי שניגנה לנו כל יום משעה 18.00 עד 21.00. בכל יום הוקרן סרט בחוץ על סיפון מספר 14 על גבי מסך ענק. למהמרים בינינו היה קזינו גדול ומפואר (כמובן שהפסדנו…). בקיצור כיף ארוך ומתמשך!

לילדים שבינינו ההנאה היתה רבה כי כל יום היה עמוס עם הופעות והפתעות למכביר.

רמת המזון והנשנושים היתה סבירה, השתייה היתה חופשית במשך כל היום (עם תלושים). בהקשר זה חשוב לציין כי האונייה עברה הכשרה על מנת שכל החברים ששומרים על כשרות יוכלו ליהנות אף הם מההפלגה.

מסלול ההפלגה: ביום שישי בבוקר הפלגנו מנמל חיפה ובשעה 7.00 עגנו בלימסול קפריסין לאחר ארוחת הבוקר (העיר אכזבה אותנו מאוד…) וביום שבת בבוקר עגנו ליד האי קוס, המקסים ביופיו, על שפע העתיקות שבו; הירידה לחוף התבצעה עם סירות לחוף, מה שהקשה על הנכים בינינו. חלק מהאורחים טיילו באופן מאורגן בעיר.

מידע על התנועה באוניה עבור הנכים שהסתובבו עם עגלה או כסא ממונע:

  • המסדרונות צרים.
  • הרצפה מצופה בשטיח מקיר אל קיר – נתון המקשה על הניידות עם כיסא גלגלים ידני.
  • השטיח מוריד מהמהירות.
  • המפתנים גבוהים.

לסיום חשוב לציין שזו חופשה אמיתית , ונשאר רק לשלב רגל על רגל, ליהנות ולומר תודה גדולה וכל הכבוד לחברת אלביט מערכות בע"מ.

 

למדור מטיילים מספרים על טיולים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן