Skip to main content

רשמי טיול עם קלנועית בארגנטינה וצ'ילה

אשתי ואני חזרנו לאחרונה, מטיול בן שלשה שבועות, רובו בארגנטינה, עם גיחה לצ'ילה וברזיל. אני מוגבל בהליכה ונעזר בקביים למרחקים קצרים, וקלנועית למרחקים ארוכים.

מדובר בטיול מורכב שכלל טיסות פנים, שילוב מדריכים מקומיים, הזמנת מלונות וסיורים והשכרת כלי רכב, ולכן נעזרתי בסוכן תיירות בארגנטינה (דובר עברית ומומלץ מאוד באתר למטייל).

ההכנה לטיול הייתה מאוד יסודית מכיוון שהיה צורך להתאים את הטיול לדרישות הנגישות הייחודיות שלי. סוכני נסיעות אינם מודעים לקשיי נגישות והיה צורך לבדוק את מידת הנגישות של כל אתר ואתר לאורך הטיול. חשוב היה להתקשר לסוכן מקומי עם קשרים למפעילי תיירות מקומיים ויכולת לגמישות ושינויים במהלך הטיול.

 

מיקי יעקבי ואשתו מטיילים בארגנטינה
מיקי יעקב ואשתו במפלי איגואסו

הטיול כלל מספר טיסות פנים, בגלל המרחקים בין האתרים. בכל הטיסות השרות של חברות התעופה היה מעולה וכלל ליווי מרגע הכניסה לנמל התעופה ועד היציאה מנמל היעד. יש לציין שכל הטיסות יצאו בזמן. בכל שדה תעופה, חיכו לנו נהג ומדריך כדי להסיע אותנו למלון. הקפדנו להזמין מלונות במרכזי הערים כדי להקל על התנועה בעיר.


נחתנו בבואנוס איירס, הנגישות בעיר טובה, והאתרים המרכזיים נגישים. בעיר לקחנו טיולים פרטיים מאורגנים, שכללו נהג ומדריך. בכל רכב היה מקום לקלנועית מפורקת.

 

התחנות הבאות היו אושווויה, אל קלפטה, ברילוצ'ה ומפלי איגווזו. באל קלפטה ובברילוצ'ה שכרנו רכב וטיילנו באופן עצמאי. יש לציין, שקשה להשיג רכב אוטומטי בחברות ההשכרה בארגנטינה, ועלות שכירת הרכבים גבוהה מאד.

 

מיקי בשמורת טורס דל פיינה
מיקי בשמורת טורס דל פיינה

האתרים המרכזיים בטיול שלנו, כמו בואנוס איירס, מפלי איגוואז'ו והקרחון המתנפץ (פריטו מורנו ) היו נגישים מאוד ומהנים ביותר. בערים אושווויה וברילוצ'ה נתקלנו בלא מעט קשיי נגישות. יכולנו להתגבר על בעיות אלה מכיוון שאני יכול ללכת מרחקים קצרים עם קביים ואשתי יכלה להעביר את הקלנועית בהסעה ידנית במקומות בהם לא הייתה ברירה. לדעתנו, רוב המסלול שעברנו לא מתאים לאנשים רתוקים לכיסאות גלגלים.

בכל האתרים הציבוריים (מוזאונים ופארקים לאומיים ) הכניסה לנכה ומלווה חינם, עם הצגת תעודת נכה.

לסיכום זהו טיול מרהיב ביופיו עם הרבה אתרי טבע מדהימים, דורש הכנה יסודית, אולם אינו מתאים לאנשים הרתוקים לכיסאות גלגלים.

 

הקרחון המתנפץ (פריטו מורנו)
הקרחון המתנפץ (פריטו מורנו)

שייט לקרחון סראנו
שייט לקרחון סראנו

מיקי יעקבי ואשתו מטיילים בארגנטינה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן