Skip to main content

שמואליק עדיני מספר על טיול עם סקוטר לאלסקה (וניו יורק)

כשאחותי צלצלה, אמרה וסיפרה שהם נוסעים לאלסקה והציעה לנו להצטרף, הרצון היה עז וההתלבטות עצומה. הסיבה היחידה להתלבטות היתה המגבלות הפיזיות הקשות שלי והחשש כי נאלץ לוותר על הדברים המעניינים באמת שאינם מצויים כידוע על הכביש ובדרך הראשית.

עם הרצון העז כפי שציינתי, לקחתי פסק זמן קצר, חרשתי את אלסקה האינטרנטית והבנו כי זה בהחלט אפשרי. ניקח אתנו כמובן את "הסקוטר" (קלנועית קטנה ) ידידי הטוב שטייל אתי כבר בכמה וכמה מדינות כמו טורקיה, פינלנד, הולנד, נחליף מצברים לחדשים – מה שבטוח בטוח והודעתי לאחותי כי אנחנו (דבורי אשתי ויד ימיני ואנוכי ) מצטרפים!!

התכנית היא טיול מאורגן עם חברת "הולנד אמריקן ליין" שבוע ביבשה באוטובוסים ורכבות, ושבוע בים "בקרוז" מנקודה לנקודה, כשבכל יעד עוגנים, מטיילים, יורדים לים בסירות קטנות כדי לצפות על היופי האמיתי והחיות הרבות, וחוזרים ל"אוניית האם" לשוט ליעד הבא.

הטיול המאורגן מסתיים בוונקובר קנדה, משם אחותי והאיש שאיתה חוזרים ארצה ואנחנו מנצלים את ההזדמנות וטסים לניו יורק (מנהטן) לבקר את בננו הקטן ואשתו החיים ועובדים בעיר הנחשבת "גג העולם".

קוראים יקרים, הרישום, התכנון וההתארגנות נעשו לאט לאט במשך כמעט ארבעה חודשים ויום המסע הגיע. טיסה להית'רו לונדון, משם לסיאטל ארה"ב ומשם לפיירבנקס אלסקה.

29 שעות בדרך, כולל כמובן חניות סבירות של כמה שעות בכל "קונקשן" למנוחה והתרעננות. ומאחר שידענו (הרי תכננו מדוייק) שכך יהיה, יצאנו בטיסה יומיים לפני יום היעד של תחילת הטיול המאורגן אליו התחברנו עליזים ורעננים.

טסנו בשלש חברות תעופה (סה"כ) כאשר לכולם הודעתי מראש (תכתובת באינטרנט) ותיאמתי הגעתי על גבי סקוטר, ומהן מיגבלותיי. שלחתי לחברות התעופה את פרטי הסקוטר, בהדגשה את דגם הסוללות, האפשרות לנתק הסוללות מהמכשיר ולנתק המתח במפסק הנמצא על גוף הסוללה.

קוראים יקרים, זה עובד ואפילו עובד טוב !! לא נתקלתי ולו בבעיה הקטנה ביותר בכל הטיסות. הגעה עד פתח המטוס, הצוות לוקח הסקוטר ומחזיר לי אותו בפתח מיד עם הנחיתה.

ועכשיו לטיול עצמו כאשר המסלול מצויין במפה שלפניכם :

 

מסלול הטיול במפה

אינני מתכוון לספר כי עלינו, נסענו, הגענו וכו' זה הרי ברור, אבל אני כן רוצה לציין ולספר כי יש לנו כאן בארצנו הקטנה והאהובה עדיין הרבה הרבה מה ללמוד בקשר לנגישות.

הסתובבתי עם הסקוטר בכל מקום, בכל אתר, בכל מיני סוגים של כלי שיט, ובכל מוזיאון. אין דבר כזה ולא קיים מונח או מחשבה שאדם נכה ו/או מוגבל לא יוכל להיכנס ולהגיע בגלל מיגבלה גופנית כזו או אחרת.

המודעות לנכה ולמוגבל היא עצומה והפתרונות תמיד קיימים. בכל כלי שיט (והיינו על כמה וכמה כאלו) יש רמפה במקביל למדרגות, בכל אוטובוס קיימת הורדה הידראולית של כל המרכב ורמפה קטנה הנשלפת החוצה ומאפשרת לנסוע עם הסקוטר ו/או כסא גלגלים פנימה באופן עצמאי. ובמידה ואין סידור כזה, כמו באוטובוסים הישנים יותר בהם מטיילים בפארק "דנאלי" האדיר, אז קיים בחלקו האחורי של האוטובוס מעלון חשמלי. אפילו ברכבת בה נסענו מהעיר פירבנקס לפארק דנאלי ומהפארק לעיר אנקורג' (סה"כ כ- 12 שעות בשתי הנסיעות) יש מעלון חשמלי בין קומת המסעדה הממוקמת למטה לקומת הנוף הממוקמת למעלה. והכניסה לרכבת עצמה (לקומת הביניים) על גבי מעלון חיצוני.

 

עלייה לרכבת      ירידה מאונייה

 

לאחר שהבנתם את הרעיון, לא נותר לי אלא לקוות שתהנו ממספר תמונות המדברות בעד עצמן ורק להוסיף ולהדגיש כי אלסקה זה משהו אחר ומיוחד, בעיקר לאוהבי טבע, חיות, שקט ועולם אחר. צריך להעיז ולא לפחד אפשר ואפשר.

 

אלסקה      פארק דנאלי באלסקה

העיר קציקן באלסקה      על המזח באלסקה

 

שיט באלסקה      גליישר בשיט באלסקה

 

אריות ים                         לוויתן

 

אחרי אלסקה טסנו לניו יורק. שם הסיפור שונה לחלוטין והנגישות לא משהו, אבל אפשר להסתדר עם עזרה קצת יותר משמעותית בחלק מהאתרים (לי היה את הבן שלי).

יחד עם זאת גם ניו יורק באתרים המתויירים מודעת לנגישות, מעניינת ואפשר להסתדר וליהנות מהעיר האינסופית הזו גם על גבי סקוטר…

 

ניו יורק                           ניו יורק

 

 

 

שיט באלסקה - על הסיפון בקומה 10 באוניה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן