Skip to main content

אילת – עיר תיירות נגישה לכולם

שילוב הים והמדבר באילת ובסביבתה מהווה מוקד תיירות מוביל במדינת ישראל. בין התיירים – כ-250,000 ספורטאים, שמשתתפים בתחרויות ספורט בינלאומיות. האם אילת ערוכה לקבל אליה גם תיירים עם מוגבלויות שונות?

 

“אילת – עיר תיירות נגישה לכולם”, כך הצהיר מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, עם כניסתה של עמותת “נגישות ישראל” לעיר והקמתו של מרחב אילת והערבה בשנת 2014.

היה ברור לכולנו שהמשימה לא פשוטה, והעשייה המרובה הניבה תוצאות:

שדה תעופה נגיש – שדה התעופה נגיש באופן מלא, וכולל חניות נכים, דרכי גישה, דלפקים נגישים ועזרים לאנשים עם מוגבלויות שמיעה. בשדה התעופה באילת יש אמבוליפט – רכב עם מעלית, שמאפשר הורדה של אנשים עם מוגבלות בניידות באופן בטוח ומכבד. בעת טיסה לאילת מומלץ להודיע לחברות התעופה (ישראייר וארקיע) על צרכי נגישות, ותהיה היערכות בהתאם.

 

מוניות נגישות – חברת מוניות פתאל היא הראשונה באילת שהביאה מונית המאפשרת נסיעה עם כיסא גלגלים. הנסיעה היא בתעריף נסיעת מונית רגילה. המוניות עומדות בתקנות הנגישות החדשות. כל נהגי המוניות בעיר תודרכו שחובתם להסיע נוסעים עם כיסאות גלגלים (כשכיסא הגלגלים בתא המטען) ואנשים עם כלבי נחייה.
מוניות נגישות: צ'יקו 054-9272944,  סילבן 050-7343838,  נמרוד 053-7760032


השכרת קלנועיות

– ניתן להשכיר למספר ימים ולזמן החופשה קלנועיות או סקוטרים בחברת א. אור חדש, טלפון: 08-6318840.


חופים נגישים – שניים מתוך ארבעת החופים המוכרזים בעיר אילת הם נגישים (חוף רימונים וחוף השחפים) – עם חניות נכים, דרכי גישה, סככות ואפשרות כניסה למים עם כיסא ציפה למים. המצילים קיבלו הדרכה והנחייה לסייע למי שחפץ בכך.
ניתן למצוא פרטים אודות הסדרי הנגישות בחופים באתר האינטרנט של עיריית אילת. בעתיד יונגשו כל החופים המוכרזים.

 

שביל נגיש בחוף השחפים באילת
כיסא ציפה לכניסה לים בחוף השחפים באילת

 

קולוניה – מועדון צלילה ומתחם אירועים – בימים אלה נפתח מועדון צלילה נגיש, שיאפשר לכל הצוללים עם המוגבלויות להגיע, להשכיר ציוד, לצלול, לשתות בירה על הבר וליהנות מהנוף הקסום.

מסעדות נגישות – כל מסעדות העיר אילת עוברות בימים אלה תהליך של בדיקות נגישות והתאמות המקום. מבין המסעדות הנגישות כעת: ארומה, BARBIQUA, פאגו פאגו, 9ביץ, שוק דגים, פיצה עגבנייה, הלב הרחב (החדש) ועוד. לגבי מסעדות אחרות, מומלץ להתעדכן בהסדרי הנגישות מול כל מסעדה.

 

המצפה התת ימי – אטרקציה נגישה, הראשונה באילת ומובילה בארץ. לצד הנגישות הפיזית במקום, מורגש שצוות העובדים עבר תהליך של הכשרה למתן שירות נגיש. צוות ההדרכה אף יודע לסמן בשפת סימנים עם חירשים דוברי שפת סימנים.

בריכת האלמוגים במצפה התת-ימי
בדרך למגדל התצפית בפארק המצפה התת-ימי
רמפה בשטח פארק המצפה התת-ימי

    

 

פעמונית הים – ספינת שייט נגישה – ספינת השייט בניהולו של קפטן שמשון משיח, היחידה בארץ אשר יש בה אפשרות לעלות לסיפון עם כיסא הגלגלים, אפשרות לנוע על הסיפון, שירותים נגישים ומעלון המאפשר הגעה באופן מכבד ונעים גם בכיסא גלגלים לשני מפלסי הסיפון, והכי מדהים – יש מעלון מיוחד, המאפשר להוריד אנשים עם מוגבלות לתוך המים לפעילות ימית.

 

נופשת בכיסא גלגלים על סיפון פעמונית הים
נופשת בכיסא גלגלים על גשרון המוביל לתוך הספינה

 

אירועים נגישים – כל האירועים שמובילים תאגיד התיירות באילת, בניהולו של יוסי חן, עיריית אילת ורשת המתנ”סים אילת הינם אירועים נגישים, ומלווים על ידי יועצי נגישות. כדאי להתעדכן בהסדרי הנגישות של האירועים באתר האינטרנט של עיריית אילת ורשת המתנ”סים.

חדרי אירוח נגישים – כל רשתות המלונות בעיר נערכות לשיפור המלונות כדי להנגיש את חדרי האירוח והמרחב הציבורי בהיבט הפיזי ומבחינת השירות, על פי דרישות תקנות הכפופות לחוק שוויון. בכל אתרי האינטרנט של בתי המלון יש פירוט אודות החדרים הנגישים.

אטרקציות – כאלה יש רבות, בדרך כלל עם רמת נגישות סבירה של חניות, כניסה ושירותי נכים. סיירת הנגישות תפעל השנה לקידום ושיפור הנגישות במקומות אלה, כנדרש בתקנות השירות.

עיריית אילת, תאגיד התיירות, משטרת התנועה והתיירות, בעלי עסקים וארגונים בעיר רואים את החשיבות העצומה בהנגשת העיר, כחלק מחוויית האירוח בעיר. והדבר לא היה קורה ללא “סיירת נגישות ישראל באילת” – קבוצת פעילים נחושה, שפועלת כבר מעל שנתיים, ומגיעה לכל מקום ומקום בעיר על מנת לדבר, לספר ולהסביר – על נגישות.

 
מידע נוסף, תלונות ומחמאות

לשכת התיירות אילת –  – אבי קנדלקר , 08-6309111,  Avik@tourism.gov.il 

שביל נגיש בחוף באילת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן