Skip to main content

המלצה על טיול נגיש: נחל לכיש באשדוד

יובלו של נחל לכיש בתחום העיר אשדוד מפריד בין נמל אשדוד לחלקה הצפוני של העיר. לאורך הגדה הדרומית של הנחל יש שביל טיול נגיש ביותר ופשוט מקסים, אשר מהווה חלק מפארק לכיש.

שביל אספלט, לצידיו אבן בצבע לבן, דשא וצמחיה. לאורך השביל ספסלי ישיבה לטובת מוגבלי הליכה. הנוף מהמהם, האווירה רגועה וממכרת. לאוהבי הציפורים מובטחת הנאה מיוחדת. השביל מגיע עד השפך לים ומשם ממשיך לטיילת הים באשדוד, גם היא מקסימה, הנוף משתנה כמובן, אך הנגישות ממשיכה לה.

אפשר להחנות בחניון חוף מי עמי, או על דרך אורט מול בית הספר הימי אורט אשדוד.

 

מומלץ!

על פארק לכיש:

בשנת 1992 עלה נחל לכיש על גדותיו והציף שכונות בחלקה הצפוני של אשדוד, בעקבות כך החליטה הקרן הקיימת לישראל להסדיר את אפיק הזרימה של הנחל ולשקמו. הנחל הועמק ונוקה, הביוב שזרם אליו הוסת למערכות ניקוז, נבנו במקום שתי מעגנות וגדות הנחל יוצבו על ידי צמחייה. הפארק נחנך בשנת 1996.

 

הפארק מתחלק לשני חלקים –

חלקו המזרחי נותר בממצבו המקורי, השבילים אינם סלולים ובמקום עצים וצמחיית נחלים ענפה טבעית.

החלק המערבי של הפארק – כולל מדשאות מטופחות, פינות ישיבה, גן חיות קטן שבו מספר פינות בעלי חיים, פינת ליטוף, ופסלים וספסלים מעוצבים. במקום נפתח מרכז צפרות, ועם הציפורים החיות בפארק נמנות הסיקסק, האגמית, השלדג לבן-החזה, הבז המצוי והשלדג הגמדי. בנוסף חיים בתחומי הפארק צבי ביצות, ארנבות ובעלי חיים אחרים.

 

 

שביל נגיש לאורך נחל לכיש באשדוד

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן