Skip to main content

מסלול חדש ומונגש נחנך בימים אלו בשמורת "נאות קדומים"

הושלם ביצועו של מסלול חדש ומיוחד המתנהל על פני 'גבעת המנורה' שבנאות קדומים – מסלול "התחייה".

המסלול התבצע בסיוע הביטוח הלאומי ומשרד התיירות.

מסלול זה מכוון לאוכלוסיה הזקוקה לדרך קלה, נגישה, המאפשרת הליכה נוחה ושימוש בעגלות מכל סוג. במסלול זה מוצבות נקודות עצירה למנוחה וכן מעקה תמיכה לכל אורכו.

יש להדגיש שבחלקים קצרים מהמסלול קיימים שיפועים המצריכים סיוע של מלווה.

על המסלול – בין ערוגות הבושם וכרמי הגפן הליכה בעקבות תיאורי הטבע המלווים את סיפור המגילה שיש בו חיפוש וכמיהה , מפגש והחמצה מציאות ואלגוריה.

סיור בגבעת המנורה בין כרמי זית מוריות ומתקני שמן ומה בין צמח המרווה לעיצוב דמות המנורה, על הקשר שבין חזון זכריה לסמל מדינת ישראל ומחשבות על משמעות האור כסמל לעוצמת הרוח האנושית.

למבקר ניתן 'דף מסלול', המסביר ומרחיב על מקומם של הגידולים בחיי אבותינו, תוך הדגשת העובדה כי אבותינו ידעו לראות בצמחים גם סמל ומשל לחיי האדם והעם, לאורך המסלול ניתן לראות חלק מנופי נאות קדומים המייצגים את נופי הארץ, גידולי שבעת המינים וכן מתקנים חקלאיים. אלה ממחישים את מהלך החיים בימים ההם, כפי שהם משתקפים מהתנ"ך וממקורות יהודיים אחרים.

בנוף משולבים בדפי המסלול הסבריו המיוחדים של נגה הראובני ז"ל, מייסד נאות קדומים, הנוגעים בקשר המיוחד שבין הגידולים על רקע נופי גידולם. בנוסף, ממוקם במסלול בור מים, המאפשר תובנות הקשורות לשאלת המים במורשת העברית.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן