Skip to main content

שווה לגלות את המקומות המונגשים בעיר העתיקה

מתגלגלים בעיר הקודש: אתרים בעיר העתיקה נגישים כעת למטיילים בכיסא גלגלים ● לאחר פרויקט שיפוץ בן 9 שנים, מטיילים עם מוגבלות יכולים להגיע לרוב האטרקציות המפורסמות של הבירה, ועשויים למצוא הפתעות נוספות בדרך

מאת: אביבה ושמואל בר-עם

ג'ורג' (שם בדוי) חי בין שתי סמטאות צרות ברובע הנוצרי של העיר העתיקה בירושלים. במשך

20 השנים האחרונות הוא מוגבל לכיסא גלגלים והכי רחוק שהגיע מביתו היה חצר מרוצפת קטנה מחוץ לדלתו. הוא נהג לשבת שם, יום אחרי יום, על ספה ישנה שמישהו הוציא החוצה מביתו.

ולא רק ברובע הנוצרי הרחובות והסמטאות היו בלתי עבירים לכיסאות גלגלים. כמעט כל מקום בעיר העתיקה היה כך, מלבד הרובע היהודי.

למרבה השמחה, ב-

2010 החליטו ברשות לפיתוח ירושלים לשנות את המצב. 20 מיליון שקלים ו-9 שנים לאחר מכן, 60% מהרחובות ברבעים הנוצרי, המוסלמי והארמני בעיר העתיקה נגישים לכיסא גלגלים. והם מהווים 90% מהמקומות שניתן ליצור בהם נגישות. העבודות ממשיכות כדי להשלים את 10% שנותרו.

יורדים מהכותל המערבי לשער דוד בירושלים (צילום: שמואל בר-עם)

יורדים מהכותל המערבי לשער דוד בירושלים (צילום: שמואל בר-עם)


אתרים הקדושים לשלוש הדתות הגדולות בירושלים נגישים כעת, לפחות באופן חלקי. וג'ורג' יכול להסתובב בכל רובע של העיר העתיקה, לבחירתו.

כמובן, זה לא אומר שהכל מושלם. התנועה בכיסא הגלגלים יכולה להיות מאתגרת ודורשת ריפוד ומלווה שיעזור בחלק מהירידות והעליות המאתגרות. אבל זה שינה את החיים בעיר העתיקה עבור האנשים שגרים שם וגם עבור התיירים.

בואי דינה

יחד עם חברתנו דינה, יצאנו לשטח כדי לבדוק את מצב העניינים. בחרנו את יום ראשון בבוקר, לפני שהקהל משתלט על השווקים, האתרים הקדושים והמסלולים.

ומה שלמדנו מתנועה עם כיסא גלגלים בעיר העתיקה היה שלפעמים צריך לעשות עיקוף מסביב לדרך הרגילה כדי להגיע לאן שאתה רוצה להגיע. אבל כשאתה מגיע, אתה מוצא את עצמך לרוב במקומות ורואה מראות שאחרת היית מפספס…

להמשך הכתבה לחצו כאן >>

יורדים מהכותל המערבי לשער דוד בירושלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן