Skip to main content

המלצה לטיול נגיש בחופש: פארק הירדן

פארק הירדן, משתרע של שטח של כ-1,000 דונם בצפון מזרח הכנרת. בפארק מטיילים ונופשים ייהנו מאטרקציות רבות, טבע קסום ואזורי לינה מסודרים. ניתן להגיע לקמפינג עצמאי ברחבי הפארק וליהנות מנוחות של שירותים ומקלחות מסודרות, אזורים למדורות ומנגלים, גני שעשועים, מסלולי טיול נוחים לכל המשפחה ועוד(המידע נלקח מאתר הפארק).

בשנים האחרונות ביצעה קק"ל התאמות נגישות למספר שבילים ומוקדי עניין בפארק. באזור עיינות משפע בוצעו חניות אזור פיקניק ושביל נגיש, הידוק ואבני צד עם ספסלים לצד השביל שמגיע עד המים ופינת פיקניק נגישה ומוצלת. בהמשך השביל רחבת עץ הצופה למים.

מעבר לכך נבנה שביל נגיש ורציף עד לאמת המים ובמקום יש גם רחבה מרוצפת וספסלים הצופים אל בריכה גדולה ומפלים היורדים מאמת המים. בנוסף, מאמת המים יש שביל רציף המגיע לתעלת הדיג שגם מיועדת להליכה ולצידה קיים שביל מותאם המלווה את תעלת המים ומגיע עד לגשר העובר מעל הנחל.
 מהגשר השביל ממשיך כקילומטר ונפגש עם מנהרת הקנים ומוקדי ענין המופעלים גם בחושך כמו לדוגמה: עצים מדברים, גחליליות ומים שניתזים. בסוף השביל יש עץ שקמה גדול ולידו רחבה ישיבה נגישה. שביל זה מתחילתו ועד סופו מלווה בספסלים ורחבות לכל אורכו, עם יציאות של השביל אל נהר הירדן והצצות מתוך השביל. דבר הממחיש את החוויה לצד הנהר והזרימה הקיימת שמתקיימת לאורך כל השנה.

 

למעשה כל השבילים בפארק נפגשים ביניהם למרות שזה לא סוגר מעגל , שלב שיבוצע בקרוב. בסך הכל יש בפארק הירדן כ- 1.5 ק"מ שבילים נגישים.
שביל הדייג אורכו כ- 200 מ' וכך גם שביל אמת המים. השביל המחבר הוא כ-1 ק"מ ויש עוד שביל באזור עיינות משפע כ-200 מ' נוספים באזור אחר של הפארק.

 

 


מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן