Skip to main content

לעוף עם ציפורים באגמון החולה – כל מה שצריך לדעת!

 

אגמון החולה השייך לקק"ל, בראשות המנכ"ל קובי סמרנו, משתף פעולה בשנים האחרונות עם עמותת נגישות ישראל ויוזמים פעילויות לקידום המודעות לנגישות ולקבלת השונה במתחם האגמון. פעילויות אלה הפכו למסורת, כדי לקרוא על הפעילויות לחצו כאן.

 

חכמים בלילה – ספארי לילה

סיור מרתק אל חיי הלילה הסוערים של אגמון החולה. נתור אחר הטורפים שיוצאים לצייד, תצפית על עטלפים, הצצה אל חייהם של חתולי הביצות ומעקב אחר התנשמות ודורסי הלילה. תצפית כוכבים וקומזיץ עם כיבוד קל בסיום (מאפריל עד אוקטובר).

 

מתעוררים עם ציפורים

סיור זריחה בעגלת המסתור – חוויה בלתי נשכחת של זריחה באגמון החולה עם הטבע המתעורר ליום חדש של פעילות. הסיור כולל הליכה רגלית קצרה, הסברים ותצפיות.

 

סיור מודרך לאי הציפורים

סיור מודרך בשבילי האגמון הקסומים.  נבקר בתחנת מחקר וטיבוע ציפורים למפגש אינטימי עם הציפורים, נגלה את פלאי הנדידה, נתבונן בהן ממרחק נגיעה ונשחרר אותן לחופשי. הסיור מתקיים בעגלת המסתור, מלווה במדריך טבע וצפרות.

 

ביקור בתחנת טיבוע
אתם מוזמנים לחזות מקרוב בעבודת טיבוע וחקרהציפורים המתבצעת בשטח, לגלות מיני ציפורים שלא הכרתם, להיות עדים לפלאי נדידתהציפורים הגדולות והקטנות, להתבונן בציפורים ממרחק נגיעה ולשחרר אותן לחופשי. הפעילות לכל הגילאים.

 

בית ספר לדורסים
יום הכרות עם העופות הדורסים. עמק החולה מאפשר מפגש מקרוב עם מגוון מיני דורסים נדירים ומרשימים. במהלך היוםנלמד להכיר מגוון מיני דורסים, מקומם בשרשרת המזון, טקטיקות צייד וצורות מעוף שונות.

 

עופות נודדים בעמק החולה
הכרות בנושא הנדידה, דרך פעילות חוויתית ומעקב אחרי שקנאים, חסידות, עגורים ועופות דורסים – בהתאם לעונה.

 

אילו ציפורים
סיור מזמר, המשלב נסיעה באוטובוס הקבוצה והליכה רגלית על שפת האגמון הקסום, בליווי מדריך צפרות וזמר עם גיטרה, בשירי ציפורים וטבע.

 

נגישות לנכים

בעלי תו נכה – ניתן בתיאום מראש בטלפון 04-6817137 לסייר במתחם עם הרכב. לאגמון גישה מלאה עבור נכים הכוללת שלושה מבני שירותים ומצפור תצפית נוחה (מצפור השקנאי). מרכז המבקרים (המבואה) מותאם ונגיש גם הוא למוגבלים בתנועה.

 

לאתר אגמון החולה ולתוכנית פעילות מפורטת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן