Skip to main content

מכללת יהודה ושומרון באריאל

יש קושי גדול לנוע ממקום למקום במכללה. חסרות מעליות, המרחק בין המבנים גדול, השיפועים תלולים.
בתלונה מאוקטובר 2007 נאמר:

"אני … נעזרת בקביים. עקב היעדר מעליות אני נאלצת לעלות גרמי מדרגות רבים בין הבניינים. אני חייבת לציין שהמרכז מצידו עושה כל מאמץ ע"מ להקל עליי כגון – כיתות הלימוד בהן אני נמצאת הורדו לקומה התחתונה, איש הביטחון של המרכז הועמד לרשותי זאת ע"מ שאוכל לנוע בין הקמפוסים. אך למרות כל זאת אני עדיין מוצאת את עצמי משקיעה אנרגיות רבות לצורכי תנועה עקב היעדר מעליות.".

בשיחה עם מומחית נגישות שמכירה את המקום הוצע למצוא סידור לרכישת / השכרת קלנועית עבור הסטודנטית. זה נראה כפתרון הסביר היחיד לנכה שרוצה לנוע בקמפוס גדול עם שיפועים קשים. נותרה השאלה מי יממן את הקלנועית… כמו-כן צריך לשכנע את המכללה להתקין מעליות לפחות במקומות שיש פירים מוכנים (וריקים).

במרץ 2008 הגיעה תלונה נוספת:

"… יצא לי להיות בתקופה האחרונה מספר פעמים, בפעם הראשונה הורידו אותי אדם שעזר לי במדרגות איזה 50 מדרגות, בפעמים האחרים הייתי חייב להתקשר לאיזה סייר שאם הוא פנוי הוא בא להכניס אותי דרך אתר בנייה, היום אמרו לי שיש איזה שביל, כורכר מאולתר, לא אחיד לא סביר לא מותאם, עפתי מהכיסא. …. פניתי לביטחון אמרו לי שזה מה יש לנסות לפנות להנהלה…".

בהמשך לתלונה ממרץ 2008 נמסר לנו שביטלו את מגרש החניה ובונים במקומו ספרייה. זה יימשך שנים. יש כמה אפשרויות להיכנס, בכל המקרים צריך תיאום מראש ומפתח לשערים שבדרך כלל סגורים. בתנאים האלה קשה לאנשים עם מוגבלויות ללמוד ולעבוד בצורה שוויונית ומכובדת.


קישורים והערות

למכללה יש אתר ובו כמה עמודים שאפשר היה לצפות שיהיה בהם מידע לאנשים עם מוגבלויות, אך מידע זה חסר בעת כתיבת שורות אלה. דוגמאות:

יש גם מרצים במכללה שעוסקים בנגישות בערים ובמוסדות באופן כללי (עמוד 8 בקישור), אך לא נוגעים, לכאורה, בבעיות הנגישות במוסד שבו הם מלמדים.

בספטמבר 2007 התפרסמו בבטאון המכללה פרויקטים בנושאים הקשורים בסיוע לאנשים עם מוגבלויות (עמוד 18 בקישור). בין השאר פיתחו "רובוט המטפס על מדרגות". מעניין אם הפיתוחים האלה סייעו לסטודנטים ועובדים עם מוגבלויות במכללה.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן