Skip to main content

ספריה מרכזית רמת-גן

הספריה החשובה הזאת מציעה מגוון רחב של שירותים, אך כולם חסומים בפני נכים.
הגיעה אלינו תלונה שנאמר בה, בין השאר:
"מדובר בספריה העירונית המרכזית של רמת גן, השייכת לעירית רמת גן, וממוקמת ברחוב חיבת ציון בעיר. ספרית ההשאלה למבוגרים נמצאת בקומה הראשונה ואילו ספרית ההשאלה לילדים וספרית העיון נמצאות בקומה השנייה, במעלה גרם מדרגות ארוך, ללא כל אופציה לנגישות עבור ילדים נכים, הורים בעלי מוגבלויות או עגלות ילדים. הספרניות עומדות חסרות אונים מול התלונות ומבקשות כי הציבור יפנה לנוגעים לדבר בעירייה, שלא עושה מאומה. יש לציין כי הדבר הוא אף בניגוד לחוק כמובן, וספציפית, חוק הספריות הציבוריות הדורש מכל ספריה במדינה נגישות לכלל הציבור."

את חוק הספריות הציבוריות אפשר לפרש (לצערינו) בצורות שונות בהקשר של הנגישות, אך זה לא משנה את העובדה ששירות חשוב כזה חסום בפני נכים (גם בערים אחרות).

בדצמבר 2006 הגיעה התשובה הבאה ממנכ"ל העירייה:

הפיסקה האחרונה לא מקובלת עלינו, כי הספרייה המרכזית מספקת שירותים שלא ניתנים בספריות השכונתיות וחוץ מזה צריך לתת לנכים זכות לבחור כמו ללקוחות אחרים.

בספטמבר 2008 הגיעה תלונה לפיה התחילו לשפץ, אך לא מבצעים הנגשה! אנחנו בודקים את הסוגיה עם הרשויות ועם יועץ הנגישות שערך את "תוכנית האב" עבור העירייה.

במאי 2009 התפרסמה כתבה מיוחדת ב- MYNET על היעדר הנגישות בספרייה (עם דגש על ילדים נכים). פרט לתמצית העובדות המוזכרות לעיל, נכתב שם:

"מהעיריה נמסר בתגובה: "העיריה השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בשיפוץ, שדרוג והנגשת הספריות לנכים. רק בשנה האחרונה שופצו הספריות באזור המנחיל, עוזיאל ובית דורון בשכונת עלית. כל הספריות מונגשות ומצוידות במעלית המתאימה לנכים".

"לאחרונה, הסתיים שיפוץ שלב א' בספרייה ברחוב חיבת ציון, ספריית ההשאלה הונגשה (ובוטלו המדרגות במקום) וכן שופצו שירותי הנכים בקומה הראשונה. שלב ב' ובו מעלית לקומות הנוספות, יעשה בהתאם למשאבים הכספיים העירוניים"."


דף הספריה באתר עיריית ר"ג:

http://www.ramat-gan.muni.il/NR/exeres/BC4E957D-374E-46E0-9991-FC4FD96F951A.htm

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן