Skip to main content

היכל התרבות בכפר סבא אחרי השיפוץ

בשיפוץ ההיכל, שנפתח מחדש בסוף 2014, הושקעו עשרות מיליוני שקלים. אפשר היה לצפות לשיפור בנגישות, אך יש תלונות קשות שרומזות גם על מחדל בטיחותי

 

הבעיה העיקרית היא שביטלו את הכניסה בתחתית האולם ונשארו רק שתי דלתות למעלה. זה מאד לא נוח (או בלתי אפשרי) לקשישים ולאנשים עם מוגבלויות. במקרה של צורך בפינוי מהיר של האולם עלול להיווצר "פקק" במעברים ובדלתות גם אם יפתחו מעבר חירום קטן למטה.

 

הנושא הגיע לעיתונות המקומית (למשל LOCAL מנובמבר 2014). לפי התלונות שם, הפתח לכיוון בית הקפה הקטן נאטם והפתח שמשמש שחקנים חסום על ידי סדרנים. הכתבה מצטטת גורמים בעירייה שמציינים שהעירייה מודעת לבעיות ומקיימת דיונים בנושא. באחת התגובות ציינו שם ש"יש 14 מקומות לנכים".

 

תלונה חריפה במיוחד הגיעה אלינו בסוף נובמבר 2014 מלווה בתמונה הבאה:

וכך כותב המתלונן:

"תמונה המעידה יותר מאלף מילים על האבסורד הזועק! 70 מיליון ש"ח בשיפוץ היכל התרבות בכפר סבא, בתיקון בעיות האקוסטיקה, הבמה הקטנה ויצירת מחדל של נגישות איומה בחוסר התחשבות באוכלוסיה מבוגרת. חס וחלילה אסון במקרה של מהומה או הצורך בפינוי מהיר.

 בשונה מהמבנה הקודם, יש ל- 800 התושבים באי ההיכל כיום רק 2 דלתות לכניסה ויציאה למעלה – בתמונה.

נציגי ציבור … ובעליי מקצוע שפחדו להעיר לאדריכל החיצוני על הצורך לפגוע בקירות העץ הקיטשיים ולפתוח 2 דלתות ליציאה למטה. פתרו את הבעיה בדלתות חירום לפינוי, מתחת לבמה ? ? ?"

 

באפריל 2015 מתפרסמת כוונה לשפץ שוב את האולם: בעיקר להוסיף דלתות ומעלית. יש כבר מחאה של האופוזיציה על העלות הגבוהה של השיפוץ הנוסף (LOCAL).

 

תגובת אדריכל הפרויקט

 

אדריכל הפרויקט הוא מר אמנון רכטר. הוא מציג את הפרויקט באתר שלו ואפילו מוצא לנכון (בצעד חריג) להציג באינטרנט מסמך שמצדיק את התכנון (בהמשך המסמך הוסר מהאתר). המסמך נושא תאריך באוקטובר 2014, סמוך לפתיחת האולם, כנראה כאשר התחילו להגיע תלונות. המסמך מדגיש את התכנון באישור כל בעלי המקצוע הרלוונטיים. הוא מאשר את קיומן של שתי הכניסות למעלה בלבד וטוען שיש מקום מצוין לכיסאות גלגלים. יש במסמך המלצה למבוגרים לשבת בשורות האחוריות. בין השורות אפשר לקרוא על התפשרות מול לחצים…  הקביעה "בהתחשב בקהל מבוגר נבנו השורות האחוריות באולם עם קווי מבט מצויינים" לא מקובלת עלינו. מבוגרים עשויים לרצות לשבת דווקא בשורות הראשונות כפיצוי חלקי על ראייה ושמיעה חלשות.

 

תלונות שקדמו לשיפוץ ב- 2014

 

צריך לציין שהיו תלונות כבר מ- 2006 על האולם הישן. אז הייתה התכתבות עם מהנדס העיר ורכז הנגישות. מהנדס העיר העביר אז את הטיפול למחלקת תחזוקת מבנים…

 

במאי 2009 התפרסמה כתבה ב"העיר כפר סבא – הוד השרון" בנושא הליך גישור בין יצחק קרידלר, נכה צה"ל, לעירייה בנושא הנגשת היכל התרבות והספריה. השופט קבע שעל העירייה לפעול להנגשת היכל התרבות (כולל הקמת מעלית) עד אוקטובר 2009. אחר-כך הושגה דחייה למרץ 2010. בתגובת העירייה לאותה כתבה קשרו את ההנגשה לשיפוץ שהיה מתוכנן אז (שהסתיים בסוף 2014).

 

מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

היכל התרבות כפר סבא

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן