Skip to main content

השפלת נכה בספורטלי קרית מוצקין

אורן שטרית, קטוע רגל, טוען כי מדריך הכושר ב"ספורטלי" בקרית מוצקין סירב לעזור לו בגלל היותו נכה. בעקבות הויכוח הוא נדרש להמציא אישור רפואי שלא התבקש בתחילת פעילותו. בשל ההשפלה, ויתר על המנוי. הנושא נחשף ב- MYNET (מרץ 2010). אורן כתב לנו:

"בהיותי בחדר הכושר בו אני חבר מזה מס' שבועות פניתי למדריך שהיה בסמוך אלי וסייע למתאמן אחר כי אני זקוק לעזרתו (מחובתו לעזור) ואציין כבר כי מדריך זה באופן קבוע בכל פעם שפניתי איליו התחמק מלסייע לי בתאונות כגון יש לי כאבי גב ,אני חולה,אני בדרך החוצה וכד' רק שהפעם הגדיל ואמר לי ואני מצטט" אני לא עוזר לאנשים בעלי מוגבלות" האמת לא ידעת איך לאכול זאת היו במקום עוד אנשים הייתי בשוק מתגובתו והנ"ל הסביר לי שיש לו בעיה עם אנשים מוגבלים ולכן אינו מסוגל לעזור… ".

המחוקק המודרני חושב שיש לאפשר לאנשים עם מוגבלויות להתאמן במתקני ספורט כלליים, לא רק במועדונים מיוחדים כמו "בתי הלוחם" ומועדוני איל"ן. לכן נכתב באחת הטיוטות של תקנות נגישות השירות (שצריך עוד לאשר אותן):

"נגישות לשירותי ספורט

     (א) חייב בביצוע התאמות נגישות לשירותי ספורט, לרבות שירות הניתן בבריכת שחיה, פארק

         מים ובמתקני ספורט יספק, לבקשת אדם עם מוגבלות, התאמות נגישות אלה:

          (1) הדרכה בשימוש במתקנים שלגביהם הוא חייב במתן נגישות, ולפי מוגבלותו של

              האדם;

          (2) הדרכה בהתמצאות במקום שניתן בו השירות;

     (3) סיוע סביר בשימוש במתקנים. "

לסיכום, בחדר כושר גדול כמו זה שב"ספורטלי" אפשר בהחלט להציב מתקנים שיתאימו גם לאנשים עם מוגבלויות ולהכשיר חלק מהמדריכים לסיוע להם. אין סיבה לשלוח את כל האנשים עם מגבלה כלשהיא למועדונים המיוחדים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן