Skip to main content

מסעדת ג'אפרו ביקנעם

ב- 2008 נפתחה מסעדה חדשה במבנה חדש באזור התעשיה של יוקנעם. היא פירסמה את עצמה כנגישה (באתרי מסעדות ובתשובה לשאלת סוקר במסגרת מבצע "מעריב גורמה"), אבל מסתבר שהמושג "נגישות" יחסי אצלם.

בנובמבר 2009 הגיע למסעדה זוג משתמשים בכיסאות גלגלים. בתיאום מראש הובטח שיפתחו מחסום אבל אי-הבנה בין מנהלי המסעדה, שומר הבניין והאחראי על השומר גרמו לעיכוב של למעלה מ- 10 דקות משפילות לפני המחסום ולחילופי דברים לא נעימים בין נוסעי הרכב והשומר.

במסעדה עצמה יש תא שמוגדר כשירותי נכים, אך ממדיו רחוקים מלהתאים לתקן. אין שום אפשרות להיכנס עם כיסא גלגלים סטנדרטי ולסגור את הדלת (שפונה לחלל המסעדה). בפועל אין שירותי נכים!

אין ליד המסעדה חניות נכים מסומנות. יש מגרש כורכר עם מעבר לא נוח לכיסא גלגלים לכניסה למסעדה. סביר להניח שהמגרש מלא בשעות הפעילות של המשרדים והמפעלים ושמענו טענה שבעתיד הלא-רחוק יבנו משהו במגרש הזה.

התכתבנו ושוחחנו עם מנהל המסעדה. הוא טען שהכול לפי התקן ושקיבלו את האישורים. אין להם שליטה על סידורי החניה. לאור התשובות (ושיחות עם גורמים אחרים) התנענו בדיקה מול עיריית יוקנעם, כדי לברר אם אכן המסעדה והבניין עברו את הליכי רישוי העסקים. קיבלנו כבר תגובות ראשוניות, אך הן לא מספקות. בסוף הפנו אותנו לועדה המקומית לתכנון ובנייה מבוא העמקים.


מידע כללי וקישורים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן