Skip to main content

מרכז שוסטר/אלרם ברמת אביב ג'

במרכז המסחרי הזה יש בעיה עם שירותי הנכים. הם רחוקים מבתי הקפה וסובלים מבעיות נגישות ואחזקה

 

ברמת אביב יש שני מרכזים מסחריים צמודים ממש – "שוסטר" ו"אלרם". יש בהם כמה מסעדות ובתי קפה, לפחות חלקם גדולים וחייבים בשירותי נכים לפי התקנות.

 

ל"ארקפה" יש  שירותי נכים מרוחקים כמה עשרות מטרים מבית הקפה וצריך לבקש מפתח ממלצר או להמתין לליווי. לפעמים הפרוזדור הארוך מהדלת החיצונית אל השירותים חסום עם כריות ומאוורר (שהוכנסו לשם בגלל הגשם) או חפצים אחרים. לפחות במקרה אחד הכריות האלה מנעו גם פתיחה של דלת השירותים. באותו מקרה (באוקטובר 2012) שני מלצרים עמלו קשה כדי להזיז את המכשולים ולפלס דרך.

 

בשירותים עצמם אפשר, אולי, להסתדר, אך המבנה שלהם לא שגרתי. בנוסף, התא לא נקי ולא מסודר. לאורך הפרוזדור ובשירותים יש תחושת מחנק בהיעדר פתחי איוורור או מיזוג. על שילוט הכוונה אין מה לדבר…

  

בהתחשב בגודל בית הקפה אפשר לצפות לקיומם של שירותי נכים במתחם בית הקפה. עד ביצוע ההמלצה הזאת מתבקש סידור מכובד ונגיש יותר של השירותים הקיימים. במקום מכובד ומרכזי כזה לא מצפים לשירותי נכים בסגנון העולם השלישי… צריך לציין שיש בבית הקפה שירותים רגילים בקומה שנייה, כלומר אין הסתמכות מוחלטת על שירותים של המרכז המסחרי.

 

באמצע 2013 כתבנו להנהלת הרשת וקיבלנו את התשובה הקצרה הבאה:

"הבעיה טופלה והמעבר לשירותי נכים פנוי".

  

ב- 2016 הגיעו התמונות הבאות ואפשר לראות שאין שינוי במצב:

בתמונה לעיל אפשר לראות שחסר מאחז-יד בצד אחד.

 

המעבר המוליך אל "שירותי הנכים"  של "ארקפה" משמש כמחסן.

 

כתבנו ל"ארקפה" וביוני 2016 התקבלה התשובה הבאה:

"בסניף שוסטר אכן השירותים ממוקמים בסוף המסדרון ואין אפשרות לשנות את מיקומם

שוחחתי עם זכין הסניף ואכן בעבר לפני כמה שנים (עוד לפני שהוא נכנס לנהל את הסניף) היו ממוקמים שם מקררים אך כבר שנים זה אינו המצב הקיים כיום".

גם אנחנו שוחחנו עם הזכיין ולא הצלחנו לשכנע אותו שמצב השירותים לא תקין. לדבריו יש להם רישיון-עסק בתוקף, כולל אישור של מורשה נגישות!

 

ביוני 2016 מגיעה תלונה נוספת (ממתלונן אחר) על "ארקפה" ומסעדות / בתי קפה אחרים במתחם "שוסטר"/"אלרם". מסתבר שבעסקים האחרים המצב גרוע יותר – יש שירותים לא נגישים בכל אחד מהם, אין שירותי נכים בכלל.

 

בדצמבר 2019 מתפרסם ב"המקום" (המקומון של רמת אביב) שמרכז "אלרם" עבר הנגשה בליווי מורשה נגישות. נושא שירותי נכים ללקוחות מרכז "אלרם" לא מוזכר שם… בינואר 2020 מגיעות תמונות שמציגות פגמי נגישות בשירותים שבחניון התת-קרקעי ובחניות הנכים… המצב דומה ביוני 2020 כפי שאפשר לראות בתמונות להלן:

 

שירותי הנכים בחניון מרכז שוסטר, יוני 2020 – התא הימני נעול. השיפועים לא תקניים.

 

שירותי הנכים בחניון מרכז שוסטר, יוני 2020 – חניות הנכים עלולות לחסום את הגישה לשירותים.

 

בביקור ביוני 2020 התברר שאי אפשר להסתדר בשירותים ללא סיוע בגלל השיפוע התלול הצמוד לדלת השירותים. המתלונן נאלץ גם לחזור דרך הרמפה של כלי הרכב כי המעלית התקלקלה. באופן כללי הסידור של שירותי נכים בחניון ולא במפלס של העסקים הוא מבזה ולא בטוח ואנחנו דורשים לבנות שירותים מסודרים במפלס העסקים.

 

אנחנו פועלים בערוצים שונים לשינוי המצב במקום כך שתהיה גישה מכל אחד מהעסקים האלה לשירותי נכים לפי החוק והתקנות.

 


 

מידע נוסף וקישורים

 

 

פרוזדור לשירותי נכים ארקפה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן