Skip to main content

ספורטק חדש בקרית אתא

ב- 2007 נפתח "ספורטק" ופארק שעשועים חדש בקרית אתא (בדרך לשכונות הצפוניות החדשות, לא רחוק מבית הספר לשוטרים). הסטנדרטים גבוהים, יש אפילו שירותי נכים. הבעיות:

  • שירותי הנכים (גברים) היו נעולים מבחוץ. כשנפתחו התברר שהפכו למחסן עמוס ואין מאחזי-יד (ואולי גם אלמנטים אחרים שקיימים בתקן). אין שילוט.
  • שירותי הנכים (נשים) לא מסומנים, אין מאחזי-יד.
  • הנמכת המדרכה מחניות הנכים גבוהה מדי לכיסאות גלגלים.
  • אפשר לשפר את הסימון על הכביש של חניות הנכים.
  • אין שמירה על חניות הנכים. השומר המשועמם יושב במכוניתו ליד השירותים, רחוק מהכניסה. יש תמונות של מכוניות ללא תו נכה בחניית הנכים.
  • אין כמעט צל, כל הספסלים בשמש. זו בעיה עבור מבוגרים (למשל סבים וסבתות) שמלווים ילדים ולא יכולים לעמוד זמן ממושך או להיחשף לשמש. עד שהעצים יגדלו, אפשר לאלתר פתרונות אחרים.

התלונה התפרסמה בעיתונות המקומית וב- LOCAL. היה גם שידור במהדורת החדשות המקומיות של הטלויזיה בכבלים. העירייה מסרה בתגובה לחלק מהכתבות הנ"ל ש"…חלק מחדרי השירותים נסגרו בשל עבודות ובגמר העבודות נפתחו והם ראויים לשימוש…". הקוראים מוזמנים להתרשם מטיב העבודות בעזרת התמונה…

אנחנו מודים לחבר מועצת העיר, מר יורם צברי, שהעלה את הנושא לדיון במועצה ועם מנכ"ל העירייה.

בדצמבר 2007 נמסר לנו שהשירותים נפתחו והציוד שנראה בתמונה הוצא משם. נמסר לנו גם שהוצבה שמירה על המתקנים. בכירים בעירייה טוענים שיש בעיית ונדליזם, אך, לדעתנו, כל עוד מחזיקים שירותים רגילים פתוחים לשימוש הציבור, אין סיבה שינעלו דווקא את שירותי הנכים. במרץ 2008 כתבה לנו מהנדסת העיר:

"הליקויים בספורטק תוקנו… מחסומי הרכב הוזזו, שירותי הנכים נוקו הושמשו ופתוחים לציבור הרחב."

ההצלחה הייתה קצרת טווח, כנראה. באוגוסט 2008 הגיעה תלונה חדשה על נעילת שרותי הנכים ואי-כיבוד חניות הנכים. בסוף אוגוסט 2008 התקיימה פגישה עם מנכ"ל העירייה. לדבריו, שירותי הנכים בספורטק היו סגורים כי היו בשיפוץ עקב ונדליזם… להבא ידאגו שיהיו פתוחים וכן שחניות הנכים תישמרנה פנויות לבעלי תווים ע"י פקחים.


מידע כללי.

הספורטק הוקם במסגרת פרויקט "פיס ירוק".

במרץ 2008 התפרסם באחד המקומונים שיש כוונה לגבות תשלום בכניסה לפארק (פרט לתושבי העיר). אחת המטרות היא הפחתת הואנדליזם בפארק, כמו בפארק רעננה. כיום הספורטק מנקז לתוכו מבקרים מישובים בגליל המערבי והעמקים שאין בהם פארקים כאלה. חלקם מגיעים אפילו בהסעות מאורגנות. מתברר שיש (לכאורה) מגבלה בחוק שמונעת גביית תשלום ממי שאיננו תושב העיר. קיים חשש שערים מבוססות יימנעו מהקמת פארקים כאלה כי אין דרך סבירה למנוע כניסת מבלים מיישובים שכנים שלא השקיעו בפארקים…

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן