Skip to main content

קניון עזריאלי ת"א

הקניון זכה באות "נגישות ישראל" ובאופן כללי הוא אחד הקניונים הנגישים ביותר בארץ (ראו סקירת נגישות באתר). במאי 2006 הם אירחו את תחרות הניווט הראשונה שהותאמה לאנשים עם מוגבלויות. בכל-זאת מגיעות תלונות על סידורי החניה לנכים.

אחד המתלוננים כותב ב- 2006:

"בעזריאלי חיכיתי פעם כרבע שעה עד שעבר אדם שהיה מוכן לעזור לי. (כמדומני שזה גם העלה לי את המחיר המשולם). בעייה נוספת היא חניית הנכים שלא מותאמת לואנים עם מעלית צידית."

למעשה ישנן חניות ליד ה"קוסמוס" שהן נגישות מאוד לוואנים עם מעלית צידית. בנוסף, לבעלי תו כחול יש נוהל של "כניסה חינם" – היציאה מהצד המערבי לדרך פ"ת – לחיצה על הזמזם לפיקוח החניה, הצגת התו ואז הם פותחים את השער.

אכן נדרש שילוט ברור יותר כדי שנהגים נכים שמגיעים למקום יבינו את הסידורים האלה למרות הצפיפות והתנועה הסואנת.

בתשובה לפנייתנו קיבלנו העתק ממכתב תזכורת שקב"ט עזריאלי שלח לעובדי החניון במרץ 2006:

"אני שב ומדגיש את הוראות הקבע בנדון:
 
1. על הבודקים הביטחוניים בכניסות הרכב להסביר לכלי רכב של מוגבלי תנועה, היכן הם יכולים למצוא מקומות חנייה מתאימים לצרכיהם.
2. כלי רכב גבוהים יופנו ע"י הבודקים לחנייה המתאימה, מול חנות "שופרסל-ביג".
3. יש להזכיר לבודקים כי עליהם לסייע לכלי רכב גבוהים בזמן היציאה בתקשורת עם חדר הבקרה. כלי רכב אלו משוחררים ללא תשלום .
4. יש להקפיד באכיפה מול כלי רכב רגילים אשר חונים בחניות נכים
."

 

בתשובה לשאלות נוספות נכתב לנו: "אכן הצטמצמו מקומות החניה לואנים בקומת הקרקע,זאת בגלל בנית הבנין המרובע. בקומות 1- ו-2- מסביב לצילינדר החניות הנכים הם די גדולות וניתן להוציא שם עגלות. זאת כמובן ואין מגבלת גובה הרכב (2.10 מטר). לאחר גמר הבניה נוכל להשתמש במקומות שנלקחו".

במאי 2006 הכותב התנסה בעצמו בחלק מהבעיות ולהלן הממצאים הטעונים בירור:

*. פטור מתשלום עבור החניה נהוג עבור ואנים בלבד. יתר הנכים (גם בעלי תו "כסא גלגלים" כחול) משלמים כמו כולם. בעלי ואנים צריכים לצאת (כנראה) רק לדרך פ"ת כדי לזכות בפטור. זה מנוגד, לדעתנו, לחוק החניה לנכים.

*. לא נמצאו שלטים שמסבירים את הסידור המתואר לעיל.

*. יש שלטים ברורים שקובעים שאין אפשרות לשלם ביציאה, רק באמצעות המכונות. המכונות הסמוכות לחניית הנכים (למשל במפלס 1-) גבוהות מדי עבור משתמשים בכיסא גלגלים ונמוכי קומה.

ביוני 2006 נמסר לנו שמוסיפים 3 מקומות לרכב נכים גדול.


בקיץ 2009 הגיעה תלונה על היעדר שירותי נכים באחד המגדלים (למרות שיש שם מרפאה). העובדים במקום ניסו לאתר שירותי נכים בקומות אחרות, אך הם היו נעולים ולא היה ממי לבקש מפתח. יו"ר עמותת "נגישות ישראל" כתב למנכ"ל מגדלי עזריאלי והאחרון ענה שהנושא טופל מיד.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן