Skip to main content

הנגשת מסעדת רנה בכרמיאל

מסעדת "רנה" (RENE) בכרמיאל החליפה בעלים ובשיפוץ נוספה מרפסת לא נגישה. לסועדים בכיסא גלגלים נותרה האפשרות לשבת רק בתוך המסעדה. איריס צין התלוננה על כך בסוף יולי 2013 ב"פייסבוק" ואצלנו. פנינו לעירייה ותוך פחות מחודש מרפסת המסעדה הונגשה!

 

בסוף יולי איריס צין העלתה את הדברים הבאים ב"פייסבוק":

"רציתי לשבת עם הבת שלי על המרפסת הנחמדת של מסעדת רנה בכרמיאל אלא שהפלא ופלא המתכננים המהוללים ומי שאישר להם התכנון לא דאגו לרמפה שתסע לנכים לעלות את ארבע המדרגות ולהנות מאויר כרמיאלי במרפסת…".

 

המסעדה נפתחה באמצע 2013 במקום KFC במתחם "ביג" בכרמיאל. פנינו לעיריית כרמיאל (מהנדס העיר ולשכת ראש העיר) בבקשה שיבדקו אם המסעדה עומדת בתנאים המזכים ברישיון-עסק ובאישורי הבנייה בהקשר של הנגישות. העירייה הגיבה מיד בהעברת הנחיות להנגשת המסעדה:

"עיריית כרמיאל מייחסת חשיבות רבה לנושא הנגשה לאנשים עם מוגבלויות ולכן מיד אם קבלת מכתבך פנה אדריכל העיר אל בעל המקום בזו הלשון:

ראה מכתב שקיבלנו מ"נגישות ישראל"

יש להנגיש בדחיפות את הדק של "רנה" כחוק.

יש להגיש התכנית לאישורנו.

התכנית המוגשת צ"ל מאושרת ע"י מורשה נגישות.

אודה טיפולך הדחוף.

בנוסף לדברים אלו, עודכן בעל המקום שאם הנושא לא יטופל בהקדם העירייה תפעל כנגדו בהתאם לחוק.

 

מלשכת ראש העיר נמסר לנו בהמשך (באמצע אוגוסט 2013) שהעבודות במקום החלו. ב- 22.8.2013 איריס כתבה לנו בקיצור ולעניין: "המסעדה הונגשה"!

 

אנחנו מבקשים להודות לעיריית כרמיאל על הטיפול המהיר והנחוש במקרה הזה, כל הכבוד! תודה גם לאיריס צין על האכפתיות ועל המעקב הצמוד עד גמר ביצוע ההנגשה.

 



מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

כרמיאל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן