Skip to main content

זירוז החלפת רישיון נהיגה בהחמרת מצב

החמרת מצב הנכות היא טראומה בפני עצמה, אך הבירוקרטיה הישראלית מכבידה עוד יותר. אם צריך לעבור מרכב רגיל לואן או לשנות איבזור נהיגה – הנכה עלול להיתקע בלי רישיון נהיגה לחודשים ארוכים. במקרה הספציפי מדובר בנכה מבוגר שמתגורר רחוק ממרכז העיר. במרץ 2007 הוא פנה אלינו כי רישיון הנהיגה שלו לא חודש והוא כלוא בביתו. הוא ניסה בכל כתובת אפשרית במשרד התחבורה ולא מסכימים לתת לו אפילו רישיון זמני, כאילו הפך פתאום מנהג בטוח לנהג בסיכון (עד שיוכח אחרת בוועדה רפואית). אין לחובתו עבירות תנועה או תאונות שעלולות להעיד על סיכון. הוא כתב לנו, בין השאר:

"כל נהג בן 70 ומעלה מקבל רישיון לשנתיים בלבד. אם (כמו לי) יש לנהג נכות של 60% ומעלה, משרד הרישוי שולח לו טופס למילוי ע"י רופא המשפחה. זה קרה באוגוסט 2006. הטופס הממולא והתיק הרפואי נשלחו למרב"ד שאמור לכנס וועדה לקביעת כשירותו של הנהג. על כך הודיעו לי בנובמבר 2006. במשך חודשיים חיכיתי לזימון. הרחתי בעיה בירוקרטית וקבעתי תור לנוירולוג שלי (8 חודשים!) ולא הצלחתי להקדים אותו. ביקשתי רישיון זמני, הבקשה נדחתה. אח"כ משרד הרישוי הודיע לי שהתיק הלך לאיבוד לפני 3 חודשים. שלחתי להם את הערכת הנוירולוג ואת העתק הטופס מאוגוסט. למחרת הם התקשרו לבשר שהתיק נמצא, אך יוכלו לזמן אותי לוועדה רק אחרי פסח 2007! טרם קיבלתי זימון".

בסוף מרץ 2007 הוא זומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולהלן עיקרי חוויותיו:

"אתמול נבחנתי במכון הרפואי, ברחוב הארבעה בתל-אביב,חוויה די קשה. קודם כל, אין נגישות. פעם היו 5 מקומות חנייה; עכשיו 1, עבור רכב המקום. ב. המעלית קטן ועגלה סותמת אותו. הבחינות היו סבירות, אבל נכשלתי בסימולאטור כי המרחק בין המאיץ והמעצר היה גדול מדי עבור רגלי האיטית. במכוניתי, למזלי המרחק קטן מאד ואין לי בעיה לבלום. הבודקת אמרה שתמליץ להעביר אותי לנהיגת ידיים ולהתאים את המכונית וגם ללמוד ממורה מתאים. הזדעזעתי בהתחלה, אבל אני רוצה להבהיר שאני עקרונית לא מתנגד. הבעיה כעת היא אחרת. גיליתי שהסיבה שלא נותנים רישיונות זמניים היא שיש זיופים רבים!! איזו ארץ נהדרת. למרות שכתבו דחוף על התיק, אני לא רואה שיצליחו לגמור את התיק לפני סוף החגים ובינתיים אני בלי רישיון ומוגבל לבית."

באמצע אפריל המתלונן כותב:

"קיבלנו בעל-פה הודעה ממשרד הרישוי לקחת טופס ירוק שאני צריך למלא ולהביא בעצמי… למרות שעברתי 5 או 6 מבחנים במרכז ת"א, אצטרך לעבור שוב סדרת בדיקות התאמה של מנגנון-יד, בדיקות עיניים,שליטה וטסט. כידוע, אני ב'מעצר בית וירטואלי' למרות שלא ביצעתי כל עבירה… ואני נחשב אויב הציבור. אני לא מבין איך משרדי הבריאות והתחבורה מחליטים על גורלי בלי להודיע בכתב, או ששולחים מכתבים לא חתומים ומתייחסים אלי באופן משפיל רק בגלל הנכות שלי…".

במאי 2007 המתלונן כותב:

"אני רוצה לבשר לך שביום  ראשון קבלתי  רשיון נהיגה חדש."

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן