Skip to main content

משרדי "סופרגז" בתל אביב

בדצמבר 2006 הגיע תלונה על קשיי נגישות במשרד ברחוב בן-יהודה שמשרת את לקוחות החברה. תוך זמן קצר ביותר קיבלנו תשובה עם הבטחה לאתר כניסה נגישה ולסמן אותה:

עם קבלת התשובה הזאת המתלוננת הופתעה לטובה וכתבה לנו (בין השאר):

"קראתי בעיון את המכתב שצירפת מדובר חב' "סופרגז" -שיפשפתי עיניי כלא מאמינה! יש התייחסות ,יש איכפתיות,יש רגישות בליבם של אנשים! בדרך כלל,כשאתה פונה לגוף האמור לשרת ציבור,נשלחת אליך הודעה לקונית ש: "קיבלנו מכתבך…..אנו עושים הכל לשיפור השירות….בלה בלה בלה". ומעבר לתגובה שכזו,לא נעשה דבר בשטח,ללא קשר אם אתה נכה / בריא. במקרה דנאן, ניתן לראות שבזכותך … תודות לפנייתך אליהם ייתכן ונפתרה הבעייה. בראשית 01/2007  אגש לראות אם אכן טופלה הבעייה ואיידע אותך על כך.

בדרך ציורית,אם ניתן לומר,מכתבך מהווה את אחד מנרות החנוכה,שהאיר  ויצר עבורי ועבור אנשים אחרים בעלי מוגבלויות….נס (גדול או קטן? הגודל לא משנה, העיקר שזה קרה)".

ואכן, כעבור כחודש המתלוננת הגיעה למקום וכתבה לנו:

"אני יותר משמחה לבשר לך,כי אתמול ניגשתי אל משרדי חב' "סופרגז" הממוקמים ברח' בן יהודה 59 ת"א, ע"מ לשלם את חשבון הגז. אורו עיניי בראותי את השילוט מאיר העיניים, אשר הדריך היטב את הגישה לאנשים עם מוגבלויות. צעדתי לי עם הקביים,כשבדרכי היו עוד שני שלטים שכאלה. הגעתי לדלת הכניסה,צילצלתי בפעמון הכניסה,ומרגע שנפתחה הדלת ע"י אחת הפקידות לא הפסקתי לשבח ולהודות לכל הנוכחים,על המעשה המבורך שעשו להקלה על גישת אנשים עם מוגבלויות למקום, והכל תודות לך אדוני הנכבד !!! לא היה לי במה להתגאות בעצמי,או על יוזמת, הן הדבר נעשה רק בזכותך ותודת לפנייתך אליהם,אך תמהני איך זה שעד כה איש מהאזרחים במצבי לא חשב על כך? הפתרון היה כה פשוט, הכל היה רק עניין של רצון טוב.".

בסיפור הזה יש צירוף נדיר של חברה גדולה שנענתה מיד (וכנראה ללא בירוקרטיה) לתיקון בעיית נגישות ומתלוננת שמפרגנת לכל מי שטיפל בנושא ומסייעת במעקב אחרי ביצוע ההנגשה. גם הערתה האחרונה של המתלוננת נכונה – הישראלים מקטרים, אך לא מתלוננים מספיק על עוולות ותקלות, כולל בעיות נגישות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן