Skip to main content

הנמכת מדרכות בקרית ראשון

תקציר

ביוני 2006 הגיעה תלונה על היעדר הנמכת מדרכות בקרית ראשון. כתבנו לראש העיר ואחרי התערבות ה"קליניקה המשפטית" בבר-אילן ולמעלה משנה של התכתבויות בוצעה עבודה חלקית.

השתלשלות העניינים

ביוני 2006 הגיעה התלונה:

"אני אמא לילד נכה בכסא גלגלים ונתקלת הרבה במדרכות גבוהות בלי ירידה נוחה לכסא גלגלים. למשל ברחוב …הציפורן … ליד מעבר החציה אפשר להנמיך את המדרכות. ברחוב התקומה בדרך לקרית גנים יש מדרכה גבוהה ליד הכיכר וקשה לרדת עם כסא גלגלים. בדרך לנוה ים יש הרבה מדרכות גבוהות. בדרך לפארק הזיכרון המדרכות גבוהות…. לפני … הייתי בבי"ס בן-גוריון ברחוב דובנוב 35 בראשון לציון. בביס זה לומדים ילדים נכים בכסאות גלגלים והולכים איתם לבריכה בבית ספר סמוך פעם בשבוע. בדרך לבריכה צריך לעבור דרך בי"ס אשכולות הסמוך והמדרכה שם גבוהה ולא נוחה למעבר עם כסאות גלגלים".

כתבנו מיד לראש העיר, אך התשובה בוששה לבוא ולכן נעזרנו ב"קליניקה המשפטית" באוניברסיטת בר-אילן. התשובה העניינית הראשונה הגיעה בנובמבר 2006, לפיה הנושא יעלה לדיון בתוכנית העבודה ל- 2007.

בינואר 2007 הגיע מכתב מראש העיר, לפיו העבודה תתבצע ברבעון הראשון של 2007.

במאי 2007 הגיעה התנצלות: התקציב לא אושר בזמן ולכן הביצוע נדחה לרבעון השלישי של 2007.

בפברואר 2008 התבשרנו (באמצעות מכתב מראש העיר) שבמהלך הרבעון האחרון של 2007 הונמכו המדרכות בכל רחבי שכונת קרית ראשון. רצינו להכריז על "סיפור הצלחה", אך המתלוננת כתבה לנו בתגובה:

"זה נכון שנעשתה עבודה והרבה מדרכות הונמכו בקרית ראשון אך עדיין יש מקומות בעייתים למשל: בכניסה של האוטובוסים בשער ראשון בדרך לקניון שער ראשון לא הונמכה המדרכה; בדרך מקרית ראשון לכרמים יש אי תנועה שלא הונמך; בדרך מהכרמים לבאר יש אי תנועה שלא הונמך;
בדרך מקרית ראשון לרמת אליהו המדרכה מאוד ישנה וקשה ללכת בה…
".

אנחנו ממשיכים לפעול להשלמת הפרויקט לשביעות רצונם של התושבים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן