Skip to main content

פתח-תקוה: הגשר מבלינסון לקניון הגדול

הרעיון של גשר להולכי-רגל שמקשר בין בי"ח בילינסון לקניון הגדול (על פני כביש פ"ת הסואן) הוא הגיוני מאד מבחינה תחבורתית. בסוף 2004 התעורר ספק אם הגשר מתוכנן להיות נגיש. כעבור מספר שבועות הגיעה תשובה מהעירייה שהגשר יהיה נגיש. הובטח גם שמנהרה שמתוכננת להיבנות בסמוך תהיה נגישה אף היא.
בנובמבר 2005 הגיעה תלונה על בניית הגשר שפוגעת בנגישות לקניון ומסכנת את הנכים. יצרנו קשר בין המתלוננת לאחראי על הבנייה באתר והובטח להסדיר את הנגישות גם בזמן הבנייה.

הגשר נחנך בספטמבר 2006:

http://www.local.co.il/petah-tikva/showItem.asp?articleId=2230

http://www.notes.co.il/yossi/9203.asp

באוקטובר 2006 התפרסם במקומון "מה בפתח" שהגשר (בסגנון האדריכל קלטראווה) נחנך לפני מספר שבועות, אך אין גישה לנכים מכיוון "פארק פתח תקוה" לבית החולים. תגובת העירייה בכתבה: "אכן מתוך הפארק עדיין לא קיימת נגישות לגשר, אולם לא קיימת בעיה להגיע מאחד משערי הפארק… הכשרת השטח… תסתיים בסביבות חודש דצמבר 2006".

בפברואר 2007 התפרסמה כתבה במקומון (מרשת "ידיעות") לפיה אחת המעליות לא מופעלת זמן רב ונכים נאלצים להתמודד עם מדרגות או לוותר על השימוש בגשר. תחזוקת המעלית היא באחריות קניון אבנת. מהנהלת הקניון נמסר למקומון שהתקלה נובעת מחדירת מי-גשם ושהם סיפקו הסעות מהקניון לבית החולים כאשר המעלית מושבתת. לדבריהם, בעת הכנת הכתבה (סוף פברואר 2007) המעלית עובדת. תודה לניצן ינקו, כתב המקומון.


"הקניון הגדול" זכה באות "נגישות ישראל" ומצוי ברשימת עשרת האתרים המומלצים. פרטים נוספים אפשר למצוא דרך דף הבית שלנו. ראו גם במדור "שונות" ומדור "מסחר, ספורט ובילוי" תחת "סטטוס תלונות נגישות".

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן