Skip to main content

חסימת גישה לאגם בגני יהושע, ת"א

ב- 2004 סגרו לכלי-רכב את השביל המוביל לאגם. בכך נמנע מנכים להגיע באופן עצמאי למקום שאהבו לבלות בו. המתלונן ניהל התכתבות אינטנסיבית עם הנוגעים בדבר, אך עמדת המשטרה מונעת החזרת המצב לקדמותו.

להלן תקציר ההתכתבויות, כפי שהועברו אלינו ע"י המתלונן (לא כולל אישורי קבלה):

*. אמצע יוני 2005 – נציג ארגון הגג של הנכים לנושא דרכי גישה לנכים מקבל את עמדת הפארק: השער היה פתוח במקרה (כשהמתלונן הגיע בעבר) ובדרך כלל הוא סגור (פרט למופעים).

*. 23.6.2005 – המתלונן כותב לנשיא המדינה, חבר הכנסת יהלום, ראש העיר, חבר מועצת העירייה מר וירשובסקי ולמבקר המדינה.

*. 17.7.2005 – מ"מ מנכ"ל הפארק כותב שסגירת המחסום נעשתה ע"י המשטרה מטעמי בטיחות. המחסום נסגר בפני כלל התושבים בלי יוצא מהכלל.

*. 21.7.2005 – המתלונן מעדכן את כל המכותבים בתשובתו של מ"מ מנכ"ל הפארק. המתלונן מוסיף שדרך שער אחר נכנסים כלי-רכב שלא קשורים (לכאורה) לפעילויות במקום, אך השומר לא מאפשר כניסת רכבי נכים.

*. סוף יולי 2005 – ח"כ שאול יהלום שולח תזכורות לראש העיר ולמר וירשובסקי.

*. 10.8.2005 – מ"מ מנכ"ל הפארק מאשר שעד לפני כשנתים לא היה מחסום בשביל ל"יער בראשית" והאגם. עקב בעיות בטיחות, סמים וכדומה המשטרה דרשה להתקין מחסום. הכניסות מותרות בארועים מיוחדים (מאובטחים) בלבד, פרט לכך המתחם סגור לרכבים בפני כל אזרח.

* אמצע אוג' 2005 – המתלונן כותב למפכ"ל המשטרה ולמפקד מרחב דן.

*. סוף אוג' 2005 – קצין רישוי במרחב דן של המשטרה מאשר שהשער סגור, מציע מקומות חניה מסודרים בחוץ ושימוש בקלנועיות מושאלות.

*. 11.9.2005 – מנציבות קבילות הציבור (מבקר המדינה) נכתב ש"חברת גני יהושע איננה נמנית עם הגופים שנציבות תלונות הציבור… מוסמכת לברר תלונות עליהם". זה לא מדויק, כי באתר מבקר המדינה יש רשימה של חברות העונות על ההגדרה הבאה: "לפי סעיף 9(7) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב], עומדים לביקורת כל חברת בת ממשלתית כהגדרתה בחוק החברות הממשלתיות, חברות עירוניות וכן כל מפעל, מוסד, קרן או גוף אחר שגוף מבוקר לפי סעיפים 9(2), (4),(5) ו-(6) משתתף בהנהלתם. אולם הביקורת על גופים אלה לא תופעל אלא אם הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת או המבקר החליטו על כך ובמידה שהחליטו." "חברת גני יהושע" כלולה ברשימה:

http://www.mevaker.gov.il/serve/site/audited_gov_company.asp

*. אמצע ספט' 2005 – המתלונן כותב למפקד מרחב דן במשטרה. בין השאר, המתלונן פוסל את ההצעה להשתמש בקלנועיות מושאלות שמציעים שם לנכים, כי לא כל נכה יכול לעבור מכיסא הגלגלים שלו לקלנועית ובחזרה.

 עד כאן תקציר המכתבים שהועברו אלינו עד עתה. מצטיירת מהם תמונה של "פתרונות קלים" על חשבון הנכים: במקום להילחם בעבריינות סוגרים מתחמים שלמים לכלי-רכב. מי שאיננו נכה יכול ללכת עוד קצת ברגל, הנכים והקשישים הם הקורבן העיקרי של הגבלות חופש התנועה.

יש לשבח את הכוונה הטובה המתבטאת בהשכרת קלנועיות לרשות המתקשים בהליכה, אך זה לא פתרון לנכים שמתקשים לעבור מכיסא הגלגלים שלהם לקלנועית. שימו לב גם למחיר ההשכרה:

http://www.parkfun.co.il/content.php?id=10 .

אנחנו נמשיך לפנות לגורמים נוספים כדי להחזיר את המצב לקדמותו.


תלונה אחרת שהגיעה ממספר נכים היא על סדרי החנייה ועבירות השבילים בזמן אירועים. יש חניה מסומנת לנכים, אך לא מכירים שם בתו "משולש". לפחות בחלק מהאירועים המבקרים נותבו לשבילים שבהם העבירות לכיסא גלגלים קשה. בטיפול מול חברת גני יהושע והעירייה.


ראו הצעה למסלול טיול בפארק ובסביבה בפורטל נכי צה"ל:

http://www.pnz.co.il/article.php?id=248

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן