Skip to main content

נגישות במתחם המלונות בים המלח

למלונות ים המלח מגיעים אנשים רבים עם מוגבלויות שונות עקב הסגולות המיוחדות של מי ים המלח. חלקם נכי צה"ל שמגיעים בקביעות ואפשר היה לצפות שילחצו (באמצעות אגף השיקום וארגון נכי צה"ל) לנגישות טובה יותר במלונות ובסביבתם

 
בנוסף, המועצה האזורית "תמר היא אחת העשירות בארץ (יחסית למספר התושבים) ולא צריכה להיות לה בעיה כלכלית לסלול מדרכות ולסמן מעברי חצייה לפי התקן.
 
בנובמבר 2010 קיבלנו את התלונה הבאה:
"כל המדרכות באזור המלונות בים המלח אינן נגישות לכסאות גלגלים. אין אף מעבר חצייה עם שיפוע לעגלות במדרכה. חובת נסיעה על הכביש! למלונות יש ירידה אחת משופעת בלבד וגם היא לרוב חסומה ע"י מכוניות.".

 
כתבנו למועצה האזורית וקיבלנו תשובה מקב"ט התעבורה (עם העתקים לראש המועצה ואחרים).
הוא כתב, בין השאר:
"בימים אלה ממש אנו שוקדים על תכנית תמרור, הסדרת תנועה וחניות לאזור בתי המלון שתתן מענה לכלל המשתמשים בדרך, תוך שימת דגש לאנשים בעלי מוגבלויות…".

כעבור חודש הגיע מכתב מהועדה המקומית לתכנון ובנייה ובו הצהרה על חשיבות הנגישות בעיניהם וההקפדה עליה. למרות זאת, 

בפברואר 2011, קיבלנו את התלונה הבאה:

"כאשר רציתי לצאת מהמלון ולהגיע למרכז הקניות נוכחתי שאין אף הנמכה במדרכות באיזור ולכן לא ניתן כלל להתנייד בכסא גלגלים כדי לטייל או להגיע למרכז הקניות . דיברתי עם עובד המועצה האיזורית תמר שטען שבאמת אני צודקת ושהנושא יטופל בעוד שנה וחצי!".

בינואר 2012 הגיעה תמונה לפיה השיפוע מהחניה למרכז המסחרי "פטרה" הוסדר בצורה מאד לא תקנית:

מרכז מסחרי מלונות ים המלח 

ואפשר לראות (גם ב"תצוגת הרחוב של גוגל" בעת כתיבת שורות אלה):

*. תמרור ללא עמוד.

*. בתחתית התמרור יש מספר רכב (קצת מחוק). אם המקום מיועד לרכב מסוים, נחוץ סימון אחר.

*. למעשה התמרור לא מסמן חניית נכים אלא מעבר לכיסאות גלגלים. מן הסתם זה לא סימון נכון ויש נהגים שלא מבינים את זה (ואז השומר מעיר להם לפעמים). יש שרידים של סימון חניית נכים על הכביש.

*. לאור האמור לעיל, אין חניות נכים תקניות ליד הכניסה למרכז הקניות "פטרה".

*. השיפוע הקצר מהחניה למדרכה (צבוע בכחול בתמונה) איננו תקני.

*. השיפוע לתוך המתחם תלול למדי.

 

בינואר 2013 מגיעה תלונה על קניון "עין התכלת" הסמוך. גם שם אין חניות נכים ויש שיפוע תלול לתוך הקניון. כתבנו למהנדס המועצה (כולל תזכורות), טרם הגיעה תשובה. אנחנו ממשיכים לפנות לבעלי תפקידים במועצה כדי לקבל תשובה ולדחוף פתרון.

אנחנו נשתדל לעקוב אחרי הביצוע של הבטחות המועצה והוועדה. כפי שתוכלו לראות בקישורים להלן, יש בעיות גם במלונות עצמם. אכיפת חוקי הבנייה היא באחריות המועצה האזורית והוועדה המקומית.


 מידע נוסף וקישורים

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן