Skip to main content

צובה – מלון "בלמונט" וה"קיפצובה"

המלון ומתקן השעשועים "קיפצובה" מגדירים את עצמם כנגישים (כולל באתר "צימר" בעת כתיבת שורות אלה). אכן נעשה מאמץ, אך הנגישות היא לא לפי התקן ויש בעיות. להלן הרשימה (בעקבות תלונה מינואר 2006), לא לפי סדר חשיבות.

*. אין מאחזי-יד בשרותים בחדרים המותאמים לנכים.

*. יש אמבט, לא מקלחון, בחדרים המותאמים לנכים. ידית המקלחת גבוהה, צריך סיוע כדי להוריד אותה מהמתלה.

*. החדר מחולק לחדר שינה וסלון. תמרון כיסא גלגלים בחדר השינה קשה מאד. יש ארון גדול שאם יקטינו אותו למינימום זה יקל על התמרון.

*. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר האוכל של הקיבוץ. הכניסה לנכים – רק דרך המטבח. לארוחת ערב לא מתירים כניסת משתמשים בכסאות גלגלים "עקב סכנת כוויות מהאוכל החם במטבח"…

*. אין שירותים נגישים בחדר האוכל. אין אפילו ברז לנטילת ידיים (פרט למי-סודה קרים).

*. הטופוגרפיה מחייבת אורחים נכים להשתמש ברכב כדי להגיע מחדרי המלון לחדר האוכל. חדר האוכל נמצא במתחם מרוחק מחניה.

*. אין סימון חניה לנכים ליד החדרים המותאמים לנכים. בעונת שיא (ובהתחשב בשיפועים הטבעיים שם), זה עלול להכביד מאד על נכה שנאלץ לחנות רחוק.

*. יש חניה לנכים ליד הקבלה (שכוללת גם בית קפה), אך היא מסומנת לא נכון (סימון על הכביש בלבד, הרוחב לא מספיק). כלי-רכב של הקיבוץ חונים בהם לעיתים קרובות.

*. ב"קיפצובה" יש שירותי נכים, אך אין בהם מאחזי-יד. אין גם סימון על הדלת.

*. מקומות החניה לנכים ב"קיפצובה" צרים (כלומר לא לפי התקן). יש שיפוע לא קל בין החניה הזאת לכניסה למבנה הראשי.

חלק מהצוות (במיוחד רחלי) היו קואופרטיביים ביותר ומנסים לעזור בכל דרך. בפועל, את רוב התקלות (גם אלה שלא קשורות לנגישות) אפשר לתקן בהשקעה מינמאלית ובקצת רצון טוב. נתוני הפתיחה של המקום מקנים לו פוטנציאל מבטיח ביותר.

ביוני 2009 הגיע למלון סוקר של "נגישות ישראל" והוא מתריע (בין השאר) על:

*. ליקויים בשירותים ציבוריים לנכים.

*. ליקויים בחדרי השירותים / מקלחת בחדרי הנכים.

*. לחדר האוכל (של הקיבוץ) עליה של 9 מדרגות עם מאחזי יד. דרך חילופית  למוגבלי תנועה – רמפה עם מאחז יד המובילה אל דלת המטבח. יש לעבור המטבח אל חדר האוכל. לחילופין ובתאום מראש בעת ביצוע ההזמנה, ניתן לקבל  ארוחות במסעדה הנמצאת במבנה הקבלה למלון.

*. ברכת השחיה במרחק של  מעל 200 מטר מחדרי נכים. דרך סלולה מהחדרים לבריכה. יש 2 חניות נכים ליד הבריכה. בכדי להכנס לבריכה- יש לעלות 3 מדרגות עם מאחז יד ולרדת מדרגות המובילות למים עם מאחזי יד (כלומר אין מנוף כנדרש).

מלון צובה

ביוני 2010 הגיעה תלונה לפיה מחלקת ההזמנות של המלון מכריזה עליו כנגיש. רק כששואלים שאלות מפורטות (מה שלא כל מזמין עושה), מסתבר שהגמישו את מושג הנגישות…

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן