Skip to main content

חדשות

מרסלו קליינר, ראש תחום קהילה נגישה בנצרת עלית, משוחח על פעילויות עבור אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ריקי הרל מראיינת את מרסלו קליינר, סמנכ"ל רשת המרכזים הקהילתיים וראש תחום קהילה נגישה בנצרת עלית, בנושא פעילויות עבור אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.. הראיון התקיים במזגרת תוכנית הרדיו "הכל-צפוי" המשודרת ברשת א' של "קול ישראל".

להלן תמליל הראיון:

ריקי הראל : ואנחנו עכשיו לסיום רוצים לדבר עם מרסלו קליינר, שלום מרסלו.
מרסלו קליינר : שלום.
ריקי הראל : סמנכ"ל רשת המרכזים הקהילתיים וראש תחום קהילה נגישה בנצרת עלית. אז אתם מקיימים פעילויות מגוונות לאוכלוסיות עם הצרכים המיוחדים, אולי תזכיר אתה כמה מהפעילויות האלה.
מרסלו קליינר : יש לנו 2 תחומים עיקריים, התחום הראשון זה הכשרת פעילים למנהיגות ולהסברה בקהילה, והתחום השני שאנחנו מאוד מאוד מטפחים זה פעילויות פנאי, טיולים, מסיבות, מועדון בוקר והשתלבות בחוגים רגילים כל אחד לפי יכולתו.
ריקי הראל : יפה, ואיפה זה קורה.
מרסלו קליינר : זה קורה במתנסים בנצרת עלית בשיתוף פעולה מאוד הדוק עם עובדים סוציאלים ועם עובדים קהילתיים של עיריית נצרת עלית.
ריקי הראל : ורק שם, אם רוצים להצטרף זה אפשרי.
מרסלו קליינר : מצטרפים בעיקר כשיש מסיבות או טיולים באים גם מהסביבה הקרובה מנצרת, ממגדל העמק.
ריקי הראל : יש לכם פרוייקט מיוחד שעל זה הייתי רוצה לשמוע, שידור בטלוויזיה הקהילתית שאנשים עם מוגבלות מפעילים את זה, זה נקרא מצלמה נגישה נכון.
מרסלו קליינר : נכון, זה נקרא גישה למצלמה נגישה, אז כולם אומרים בקיצור מצלמה נגישה. אנחנו התחלנו כשש שנים עם כל הפרוייקטים וכל הפעילויות עם נכים, ויש קבוצה מנהיגה וקבוצה מובילה, ואני כעובד שכיר וכל העובדים האחרים רואים כמסייעים להם לקדם את עניינם. עכשיו במקביל יש לי פעולות של תקשורת קהילתית עם אוכלוסיה רגילה עם נוער עם מבוגרים.
ריקי הראל : אבל בפרוייקט הזה אתם עושים סרטים.
מרסלו קליינר : בפרוייקט הזה אנחנו עושים סרטונים, עושים כתבות ומשדרים לעיתים רחוקות אומנם אבל משדרים די איכותיים שיוצאים אחד לשלושה או ארבעה חודשים בשם גישה למצלמה נגישה.
ריקי הראל : איזה בעלי מוגבלות למשל מעורבים בזה.
מרסלו קליינר : מעורבים אנשים עם רקע של פיגוע שכלי, נפגעים נפשיים ונפגעים פיזיים.
ריקי הראל : והמטרה של הפרוייקט הזה, ניקח לדוגמה את הפרוייקט של גישה למצלמה נגישה, הפרוייקט מה המטרה שלו בעצם.
מרסלו קליינר : המטרה הראשונית היתה ליצור איזה מוקד התעניינות ומרכז עניין לנכים עצמם, באמונה שהם גם יכולים בצורה בלתי אמצעית גם להתבטא וגם להביא הרבה נושאים וזויות ראיה לקהילה כולה.
ריקי הראל : אז כמה חברים יש שם בחבורה הזו.
מרסלו קליינר : אנחנו כל שנה בערך מקיפים בין 12 ל- 17 משתתפים כשגרעין מסויים נשאר קבוע, ומגייסים מתוך הקהילה גם צעירים וגם מבוגרים.
ריקי הראל : ואתם מלמדים אותם תסריטאות או עריכה.
מרסלו קליינר : מהתחלה אנחנו מלמדים כמעט את כל המקצועות אבל בצורה מאוד מאוד, בד"כ קורס רגיל זה 70, 80 שעות, הקורסים עם האוכלוסיות עם מוגבלויות הוא בד"כ אורך מעל 100 שעות.
ריקי הראל : ויש איזה כישורים מיוחדים שאתם דורשים או שכל אחד יכול לפנות.
מרסלו קליינר : לא, כל אחד יכול. אנחנו גם כמו שכל אחד יכול להשיג את הביטוי שלו לקהילה, זו גישה בכלל של כל התקשורת הקהילתית, אנחנו בעיקר לאוכלוסיות עם מוגבלויות לא עושים, כמובן שיש מספר דברים שהם תנאים הכרחיים, למשל שהמקום איפה שעושים את קורס יהיה נגיש, וגם כשאנחנו יוצאים להשתלמויות או לכנסים אחד הדאגות זה שיהיה כניסה ורמפות ומעלונים, שהם יוכלו להשתתף כמו כולם ויחד עם כולם.
ריקי הראל : מרסלו קליינר, אנחנו נודה לך מאוד בשלב הזה, ומי שרוצה שיפנה, אתה אמרת בנצרת עלית.
מרסלו קליינר : כן, מתנס נצרת עלית.
*בהצלחה.
מרסלו קליינר : אוקיי, תודה רבה.
ריקי הראל : תודה רבה מרסלו.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן