Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל העבירה הדרכה לעובדי חברות מטרופולין ושטראוס מים

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל ממשיכה לקיים הדרכות לעובדי חברות שונות בנושא נגישות השירות.

לאחרונה בוצעו שתי הדרכות נוספות בנושא לעובדי חברת האוטובוסים "מטרופולין" ולעובדי חברת "שטראוס מים".

"נוהגים בנגישות"- כ-300 נהגי מטרופולין כבר עברו הדרכות למתן שירות נגיש:

בחודשים האחרונים מקיימת עמותת נגישות ישראל הדרכות למתן שירות נגיש לנהגי חברת מטרופולין.

מטרופולין היא חברת האוטובוסים הראשונה ש"הרימה את הכפפה" ושולחת את נהגיה, חדשים וותיקים לעבור הדרכות כיצד להעניק שירות נגיש יותר לאנשים עם מוגבלות.

במסגרת הפעילות לומדים הנהגים מושגי יסוד בתחום הנגישות, מעלים מצבים אפשריים כאשר מגיע אדם עם מוגבלות לאוטובוס ופתרונם, ומתנסים בלהיות אדם עם מוגבלות רק לרגע אחד.

כל נהג בוחר במוגבלות אחת וחווה אותה תוך הליכה במסלול שאינו מכיר מראש, למשל חלק מהנהגים הולכים עם מקל נחיה כאשר עיניהם מכוסות בעוד אחרים נאבקים בעליה על מדרכות ובחציית כבישים כאשר הם ישובים על כסא גלגלים.

לאחר ההתנסות מגיעים לאוטובוס נגיש של מטרופולין ומתרגלים איך לקבל אדם עיוור המגיע לאוטובוס, איפה יושב עיוור המלווה בכלב נחייה, איך נתקשר עם ליקויי שמיעה ואיך מרגיש אדם על כסא גלגלים כאשר הרמפה של האוטובוס מורדת על הכביש ולא על המדרכה (שיפוע קשה לעליה).

עד כה הוכשרו כבר כ-300 נהגי החברה וצפויות הדרכות נוספות בעתיד.
 
שטראוס מים:

כמה פעמים קרה לכם שהגיע אליכם טכנאי הביתה ולאחר שסיים את עבודתו לא מצאתם משהו מסוים בבית?

הוא פשוט הזיז את הדי.וי.די כדי לשים את הממיר והחזיר אותו למדף אחר… ז תחשבו שלא הייתם רואים שהמכשיר הוזז, נניח אם הייתם עיוורים…

בדיוק בכדי למנוע מצבים מעין אלה ערכה עמותת נגישות ישראל הפנינג נגישות עבור עובדי חברת "שטראוס מים", שנקנתה לאחרונה ע"י שטראוס מים.

כ-200 עובדי החברה – מהמשרדים, מהמפעל, טכנאים ומנהלים, עברו כולם יחד פעילות חווייתית בה התנסו במוגבלויות השונות.

בהרצאה שפתחה את הפעילות קיבלו העובדים טיפים למתן שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות, למשל: לא להזיז דברים בביתו של עיוור בלי ידיעתו, לדבר ישירות לאדם עם מוגבלות בשמיעה וכו'.

הפנינג נגישות הועבר בשני מוקדים – באור יהודה עבור עובדי המשרדים והשטח ובקיבוץ נתיב הל"ה עבור עובדי המפעל.

במסגרת תחנות הנגישות למדו העובדים את מקורה של שפת הסימנים, שהיא לא בינלאומית ושאם תסמן באיטליה סימן עם האצבעות שמובן בארץ כ"רגע"/"עוד שניה", כנראה שלא תתקבל בברכה…

העובדים חוו מעבר על רמפה עם כסא גלגלים, הבינו קשיים של אדם עם מוגבלות בשמיעה שלא תמיד יציג עצמו ככזה ולכן קיבלו העובדים טפיים כיצד לזהות ולתת שירות לאדם עם מוגבלות כזו. בנוסף טעמו העובדים גלידה (של שטראוס כמובן) כאשר עיניהם מכוסות ושמעו מאדם עם מוגבלות על הקשיים והנצחונות. 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן