Skip to main content

חדשות

ניצחון הרוח על מגבלות הגוף – יום שיא בקרית ביאליק

קטגוריה: חדשות העמותה

חטיבת הביניים "אורט אפק" בקרית ביאליק פועלת מזה כשנה לקידום נושא הנגישות וקבלת השונה, כחלק ממיזם הנגישות היישובי. המיזם אשר מובל על ידי ראש העיר מר אלי דוקורסקי וחברת מועצת העיר מחזיקת תיק רווחה-נגישות דר' רויטל שורץ-סבירסקי, מתנהל בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת החינוך בראשות מר עמי ראובן ועמותת "נגישות ישראל". במשך תקופה זו הועברו לתלמידים, למורים ולהורים, כחלק ממגמת שילובם בביה"ס הקהילתי הרצאות, הפעלות בנושא והחתמות על אמנת נגישות (המצורפת לכתבה), בכלל זה בימי הורים. את התהליך הובילו בדבקות המנהלת הגב' אביגיל גרינברג, המורה מרכזת ביה"ס הקהילתי הגב' חנה שמילוביץ ומועצת התלמידים בראשות אילן פינקל.

בתום תקופת הפעילות הארוכה, התכנסו כל השותפים לבוקר של עשייה המרגשת – התלמידים, המורים וההורים ולצידם חברי מועצה ועובדי העירייה בראשות ראש העיר. את הבאים קידמה כרזה גדולה ומרגשת (מצ"ב). פתחו את הבוקר ראש העיר מר אלי דוקורסקי וחברת מועצת העיר מחזיקת תיק רווחה-נגישות דר' רויטל שורץ-סבירסקי אשר חידדו את חשיבות העשייה למען הנגישות בעיר בד בבד עם הסברה יעילה לקידום הנושא. בהמשך נשאה דברים הגב' אסנת להט, מתנדבת פעילה של "נגישות ישראל"-צפון ומילב"ת.

להקת הריקודים על כיסאות גלגלים של איל"ן חיפהבחלק האמנותי הופיעה להקת הריקודים על כיסאות גלגלים של איל"ן חיפה (המשלבת רקדנים יושבים ועומדים) בשני קטעים: וואלס עם הרקדניות חיה לביא ולובה לוטרשטיין וטנגו-וואלס עם מליאת הלהקה (כוריאוגרפיה – מרגריטה פוליאקוב). בהפסקה ירדו המשתתפים לשלל דוכנים רלוונטיים בחצר ביה"ס; מילבת הציגה אביזרי עזר מתוחכמים לסייע לבעלי הצרכים המיוחדים בתפקוד היום-יומי, נציגי ארגון "בקול" הציגו אביזרי עזר לשמע ונציגי ארגון מגדלי כלבי נחייה הסבירו את מטרתם לקהל, במקביל להדגמת נהיגה בכלב נחייה. בתווך ישבו שתי בנות חמד שחילקו סטיקרים והחתימו על העצומה את העוברים והשבים, עם כוונה להחתים גם את ראש העיר, סגניו וחברי מועצת העיר.

משחק הכדורסל בין קבוצת איל"ן חיפה לבין קבוצת ביה"סאת היום המרגש חתם משחק כדורסל בין שחקני קבוצת איל"ן חיפה לבין שחקני הכדורסל של ביה"ס (ביניהם שחקני קבוצת מכבי קריית ביאליק). המיוחד במשחק זה הייתה העובדה כי כל השחקנים שיחקו על כיסאות גלגלים, לאחר מספר אימונים משותפים שערכו בצוותא בזמנם הפנוי במרכז הספורט של איל"ן חיפה. המשחק התנהל באווירה ספורטיבית מרגשת ולקול מצהלות הקהל, כאשר ניכר כי הפנימו את השילוב ואת קבלת השונה הלכה למעשה במהלך שנת ההכשרה המאתגרת.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן