Skip to main content

סיכום יריד המידע בטובא-זנגרייה

קטגוריה: חדשות העמותה

אירוע החשיפה, או יריד המידע, שקיימנו בכפר הבדואי טובא- זנגריה, הינו חלק מפעילות "יוצאים למרחב" שנועדה לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם מכל המרחב בגליל ובצפון הרמה ליהנות מחיים עצמאיים יותר בתחומי התעסוקה, הפנאי והחברה.

מסורת ארוכה של נשואים בתוך המשפחה, מנהגים תרבותיים ואיפיונים סוציו- אקונומיים, מציבים את אוכלוסיית הכפר (מעל 5,500 תושבים) במקום נמוך במיצוי הזכויות והשירותים לאוכלוסיה בכלל ולבעלי הצרכים המיוחדים לסוגיהם השונים, במיוחד.

תהליך הפעילות שלנו שם היה כדלקמן:

א. מפגש ראשוני שלנו עם מר צביקה פוגל, יו"ר המועצה הממונה של הכפר. במפגש זה הצגנו את עצמנו ואת רצוננו לסייע לתושבים בתחומי עיסוקנו. מצאנו אוזן קשבת ומיד נוצר שיתוף פעולה מלא עם צביקה, לקידום הנושאים המדוברים.

ב. צביקה כינס ישיבה שלנו בהשתתפותו, עם מנהלי המחלקות הרלוונטיות בכפר, מנהלת המתנ"ס, מנהלי בתי הספר ועוד. במפגש זה הצגנו את הכוונה וגיבשנו תוכנית פעולה.

על רקע הנתונים המנטליים- תרבותיים, הבושה להיחשף ואי האמון הבסיסי של הציבור, החלטנו להגדיר מטרות צנועות. ציינו כי נראה הצלחה בפעילות אם נצליח לגרום למספר אנשים או משפחות אחדות, להשיג יותר ממה שיש להם היום. ההנחה שלנו היא שהצלחות, ולו גם בודדות, יכולות לחולל התעוררות של משפחות נוספות. שהצלחה תוביל להצלחה נוספת…

ג. לפני כשבועיים קיימנו ישיבת עבודה נוספת בישוב עם מנהלת המתנ"ס, (מנהלת האירוע בפועל)  וכן עם מנהלי בתי-הספר, מנהל מח' החינוך, ונציג מח' הרווחה, כשהמטרה המרכזית הייתה להבטיח השתתפות מרבית של התושבים באירוע. בישיבה סוכמו המהלכים לפרסום האירוע לכלל הציבור, ובמיוחד לציבור בעלי הצרכים המיוחדים שבכפר.

ביום האירוע אורגן אולם הספורט כהלכה: שולחנות ושילוט הותקנו כתחנות לכל הגורמים שהוזמנו. ואכן הגיעו נציגי משרד הבריאות, הביטוח הלאומי, איל"ן, בי"ס רננים, בי"ס שחפים, אתגרים, שטיינר מכשירי שמיעה, ייעוץ משפטי, נגישות ישראל (ד"ר רויטל סבירסקי), נציגת בריכה הידרותרפית, נציגי "קרן" – רשת מרכזי איבחון ושיקום מקצועי, נציגת ארגון ב"זכות" שהגיעה מירושלים ומנהלי עמותת "אל מנאר" (המגדלור) לקידום האדם העיוור בחברה הערבית שהגיעו מנצרת.

ותודה לכ ו ל ם !

במהלך האירוע נרשמו 45 מבקשי ייעוץ ומיצוי זכויות, רבים מהם הגיעו עם בני המשפחה. חלקם עברו בכמה תחנות מידע.

אנו רואים בפיתוח תעסוקה מתאימה לאנשים עם מוגבלות נושא מרכזי ביותר וכך גם עלה מהמפגש עם אנשי המועצה בכפר.

לקידום העניין, קיימנו במקום דיון עם יו"ר המועצה ועם איברהים ח'ורי, מנהל מרכזי השיקום של "קרן" בנצרת ובטבריה. סוכם לקיים, במועד קרוב, דיון משותף במועצת טובא- זנגריה עם כל הגורמים הרלוונטיים, לקידום נושא הכשרה מקצועית ותעסוקה לזכאים, בהתאם לרמת הנכות וכן גם לנשים אלמנות וחד הוריות.

סיכום ומסקנות:

כאירוע ראשון העוסק בבעלי-צרכים מיוחדים, ונוכח הקשיים הידועים, ניתן לראות הישג במספר האנשים שהגיעו ולהניח שאם נוסיף ונפעל במקום, עם שותפינו במקום ונותני השירותים מן האזור, ניצור השפעה מתמשכת, שתלך ותצבור תנופה.
בברכה,

צוות "יוצאים למרחב…"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן