Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל השתתפה בכנס האביטאט 3 של האו"ם

קטגוריה: חדשות העמותה

משלחת של עמותת "נגישות ישראל", בשיתוף פעולה עם משרד החוץ הישראלי, לקחה חלק פעיל בכנס "האביטאט 3" של ארגון האו"ם, כנס בינלאומי בנושא התפתחות אורבנית אשר מתקיים אחת ל-20 שנה. הכנס נערך ב-17-20 באוקטובר בקיטו אקוודור והגיעו אליו כ-45,000 משתתפים מכל העולם.
המשלחת הישראלית בראשות שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט הייתה אחת הגדולות שיצאו מהארץ השנה לכנס רשמי שכזה.

היום הראשון – שביל נגישות חוויתי

הפעילות הישראלית בכנס נפתחה ביום ראשון באירוע חוויתי של העמותה בביתן הישראלי. הביתן הישראלי בחר להתמקד בראש ובראשונה באדם ובהתאמת הסביבה האורבנית לצרכיו. הדרך בה המסר הועבר היתה על ידי מתן אפשרות למשתתפים לבחור בצורה חוויתית את הדמות שברצונם לראות בסביבה האורבנית הישראלית וכן בחרו את הנקודה בתוך הסביבה האורבנית בה ירצו למקם את דמותם וללמוד על תוכניות אורבניות רלוונטיות. שפותחו בישראל. כחלק מאותה תפיסה ומהאמונה שהסביבה האורבנית צריכה להביא בחשבון את צרכיו ורצונותיו של כל תושב גם כאלה קשישים או עם מוגבלות, קיימה העמותה פעילות חוויתית אשר הזמינה את המשתתפים לחוות את עולמם של אנשים עם מוגבלויות שונות, וזאת באמצעות שביל הנגישות החוויתי אשר הפעם שם דגש בעיקר על האתגרים אותם חווים אנשים עם מוגבלות במרחב האורבני. בתוך כך יכלו המשתתפים הרבים באופן חוויתי גם להזדהות עם המסר המרכזי- שלא ניתן לדבר אורבני ולחשוב אורבני בלי שמוודאים שהסביבה העירונית תהיה נגישה ומתאימה לכולם – לפי רוח המסר של עקרונות היסוד של האו״ם – Leave no one behind!

היה מדהים לראות את מידת שיתוף הפעולה וההתעניינות בקרב משתתפים מכל רחבי העולם, וביניהם גם מדינות כמו צפון סודן, עומאן ומרוקו.

שרון אשתר, מדריכה עיוורת בעמותת נגישות ישראל שיצאה עם המשלחת של העמותה לקיטו והדריכה את המשתתפים בהתנסות בעיוורון ציינה כי "מדהים היה גם מבלי שאני רואה להרגיש את האסימונים נופלים וההבנה של המשתתפים שרבים מהם אמונים במדינותיהם על פיתוח ותכנון סביבה אורבנית לחשיבות שיש בהקפדה על נגישות כדי לאפשר שילוב ועצמאות אמיתיים לתושבים כמוני שחיים ומבלים ועושים הכל אבל עם מגבלה. כשאין נגישות קשה לי בהרבה לעשות זאת.

בנוסף, שגריר ישראל באקוודור, אדווין יאבו, שכיבד אותנו בנוכחותו, בלט בהתעניינות וברגישות שלו לנושא וללא ספק כבש את המשתתפים ששהו בביתן בזמן שהיה בו – אנשי תקשורת מאמריקה הלטינית, אזרחי אקוודור ומשתתפים מרחבי העולם אשר יצרו דיאלוג משלב, מכיל ואופטימי. את היום הראשון והמרגש של הכנס, חתמה הרמת כוסית חגיגית ב"סוויס הוטל", באירוח משרד השיכון והבינוי, ובהשתתפות כלל חברי המשלחת הישראלית, ביניהם שר השיכון והבינוי יואב גלנט, חה"כ דב חנין, חה"כ תמר זנדברג ועוד. גם כאן השפעת העמותה ניכרה כשהאירוע נחתם באופן מרגש ומוצלח במיוחד, בשיר בשפת הסימנים, "מקום בלב", אשר בוצע על ידי בנותיו של שגריר ישראל, בליווי שראל אורן אוחנה מהעמותה.

 

שביל הנגישות - המשתתפים מתנסים בהליכה עיוורת  שביל הנגישות - המשתתפים עברו מסלול מכשולים עם כיסא גלגלים  שביל הנגישות - המשתתפים מתנסים בהליכה עיוורת 

 

היום השני – מושבים מקצועיים

במהלך היום השני של הכנס לקחו חלק חברי המשלחת, בפאנלים הרבים אשר התקיימו במקביל בנושאים שונים הנוגעים להתפתחות הסביבה האורבנית, וביניהם גם נגישות כחלק מהתאמת המרחב האורבני לכלל האוכלוסייה. עם זאת, בניגוד לציפיותיה של העמותה, וכן של גורמים ומשתתפים שונים אשר לקחו חלק בכנס, נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלות לא תפס מקום מרכזי כחלק מתפיסת התפתחות הסביבה האורבנית, וזאת על אף היותה של הנגישות חלק בלתי נבדל מיצירת המרחב העירוני.

כמו כן, התקיימו מספר פגישות חשובות בין נציגי העמותה ושותפים חשובים לעשייה הבינלאומית כמו דניאלה בס, מנהלת המחלקה למדיניות ותכנון חברתי באו"ם, ד"ר מייקל פמבק מהזירו פרוג'קט באוסטריה, ג'יימס ת'ורסטון סגן נשיא ה- G3ICT, ומנהלי ארגון מקומי לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות בשמיעה.

 

היום השלישי

במהלך היום השלישי של  הכנס העמותה השתתפה באירוע צד מוצלח מאד של עיריית תל-אביב יפו, הפורום הישראלי לעירוניות והשדולה העירונית, וכן בפאנלים מקצועיים נוספים. שיא היום היה כאשר השתתפו חברי העמותה בצילום אוויר של מאות ממשתתפי הכנס אשר הרכיבו יחדיו את המילה – Inclusion.

 

המשתתפים מתנסים במוגבלות בשמיעה באמצעות אוזניות אוטמות קול  המשתתפים עורכים היכרות עם שפת הסימנים

העשייה נמשכת

במהלך היומיים הבאים, צוות העמותה קיים אירוע צד חוויתי כחלק מהכנס – שביל נגישות אורבני חוויתי, וכן ארוחת חושים חוויתית בהובלת השגריר יאבו בעבור דמויות מפתח מעולם התרבות האקוודורי. כמו כן, התקיימו פגישות נוספות וקידום שיתופי פעולה משמעותיים לקידום המודעות לנושא הנגישות בזירה הבינלאומית.

  

תודות

העמותה רוצה להודות בראש ובראשונה למשרד החוץ הישראלי- מר מודי אפרים- סמנכ"ל אמל"ט, מר שמוליק בס, גברת ליביה לינק, מר אדווין יאבו- שגריר ישראל באקוודור, ולקונסול ישראל באקוודור, מר אודי אביבי, כמו כן, העמותה רוצה להודות למשרד השיכון והבינוי, ולכלל חברי המשלחת הישראלית להאביטאט 3, למוטי ולצוות אייל ציפויים, לחברת "מהלב", וכן לצוות המשלחת מטעם העמותה.

  

המשתתפים מתנסים במוגבלות בשמיעה ועורכים היכרות עם שפת הסימנים  המשתתפים מתנסים במוגבלות בשמיעה ועורכים היכרות עם שפת הסימנים
מודל סביבה אורבנית עם אנשים עם מוגבלות וללא מוגבלות

שביל הנגישות - המשתתפים מתנסים בהליכה עיוורת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן