Skip to main content

חדשות

פערי שכר בין עובדים עם מוגבלות לבין עובדים ללא מוגבלות

קטגוריה: תעסוקת אנשים עם מוגבלות

 

פער זה מתרחב באופן ניכר בקרב עובדים עם מוגבלות חמורה והגיע לכ-40%.

 

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה ומנהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד התמ"ת: "המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה פועל בשנים האחרונות לצמצום פערים כלכליים בין אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות לבין שאר האוכלוסיה באמצעות פיתוח כלי עידוד למעסיקים להגדלת שילובם של עובדים עם מוגבלות בשוק העבודה."

 

ממצאים אלו עולים מניתוח מצב התעסוקה ופערי השכר של עובדים עם מוגבלות, בהשוואה לעובדים ללא מוגבלות, אשר נערך על ידי מינהל מחקר וכלכלה שבמשרד התמ"ת. ממצאים אלו ואחרים יוצגו  בכנס השנתי השלישי של המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, אשר יתקיים ב-15/3/12 בת"א.

 

עוד עולים מהניתוח הממצאים הבאים:

 

טבלה המראה את שיעורי התעסוקה בקרב אוכלוסיות ללא מוגבלות, עם מוגבלות ועם מוגבלות מפריעה מאוד

 

• אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות מהווה 19.3% (785,000) מסך האוכלוסיה בגילאי 20-64 בישראל.
• שיעור התעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות עומד על 48.1% והוא נמוך משמעותית מהשיעור בקרב האוכלוסיה ללא מוגבלות (74.1%), כאשר בקרב בעלי מוגבלות מפריעה מאוד השיעור הינו נמוך ביותר ועומד על 31.8% בלבד.

 

טבלה שמראה את שיעורי האבטלה בקרב אנשים ללא מוגבלות, אנשים עם מוגבלות מפריעה ואנשים עם מוגבלות מפריעה מאוד

 

• שיעור האבטלה בקרב אנשים עם מוגבלות גבוה פי 2.5 מהשיעור באוכלוסיה ללא מוגבלות – 13.3% ו – 5.4% בהתאמה.
• אנשים עם מוגבלות עובדים בממוצע פחות שעות מעמיתיהם ללא מוגבלות – 40.9 ש"ש ו – 43.6 ש"ש בהתאמה.
• השכר לשעת עבודה של עובדים עם מוגבלות עומד בממוצע על 37 ₪ הוא נמוך בכ – 20% משכרם של עובדים ללא מוגבלות (44.8 ₪).
• בבחינת התפלגות השכר החודשי עולה כי לעובדים עם מוגבלות ישנו ייצוג יתר (22.8%) בקבוצת השכר הנמוכה (עד 3,000 ₪), בהשוואה לעובדים ללא מוגבלות (12.3%). לעומת זאת, לקבוצת העובדים עם המוגבלות ישנו ייצוג חסר (17%) בקבוצת השכר הגבוהה (7501 – 14000 ₪), בהשוואה לעובדים ללא מוגבלות, שמשקלם בקבוצת שכר זו עומד על 24%. בדומה לכך, לעובדים עם מוגבלות ישנו ייצוג חסר בקבוצת המשתכרים מעל 14,001 ₪ (11.2%), בהשוואה לכ – 17.6% באוכלוסיית העובדים ללא מוגבלות.

 

בני פפרמן מנהל מינהל מחקר וכלכלה ומנהל המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד התמ"ת הבהיר כי מקורם של פערי השכר הוא בשוני שבמבנה ההשכלה ומשלחי היד בדעות קדומות של מעסיקים על יכולות כביכול נמוכות של אנשים עם מוגבלות וכן אפליה. המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה פועל בשנים האחרונות לצמצום פערים כלכליים בין אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות לבין שאר האוכלוסיה באמצעות פיתוח כלי עידוד למעסיקים להגדלת שילובם של עובדים עם מוגבלות בשוק העבודה.

 

שיעור מועסקים, שיעור מובטלים, התפלגות שכר וממוצע שכר מעבודה של אנשים עם מוגבלות על פי חומרת המגבלה ובהשוואה לאוכלוסיה ללא מוגבלות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן