Skip to main content

חדשות

פרסי נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג הוענקו בוועידת נגישות ישראל ה-3

קטגוריה: חדשות העמותה

 

נגישות היא עדיין לא דבר המובן מאליו. מקומות, עסקים, גופים וארגונים שמנגישים עצמם לטובת אנשים עם מוגבלויות ברמה גבוהה ראויים לשבח. בועידת'נגישות ישראל' השלישית שהתקיימה בסוף השבוע האחרון זכו מוזאון הילדים החדש בבאר שבע, פארק אילנות של קק"ל ועיריית קריית ביאליק בפרס 'נגישות ישראל' על שם שמחה לוסטיג, ממייסדי עמותת נגישות ישראל וממקימי בורסת היהלומים,על נגישות ורגישות שהיא מעל ומעבר. את הפרס העניקו חה"כ אילן גילאון, יו"ר ועדת הנגישות של הכנסת, הגב' מיכל רימון – מנכ"ל עמותת נגישות ישראל, ויובל וגנר – יו"ר העמותה.

 

הנימוקים לפרס:

 

על מוזאון לונדע – מוזיאון הילדים של באר שבע ע"ש ג'ק ג'וזף ומורטון מנדל, כתבו השופטים "פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג מוענק בזאת על נגישות ברמה גבוהה, מעוררת השראה ומהווה דוגמא, על תהליך הנגשה מורכב, תוך חתירה לנגישות לכל סוגי המוגבלויות, על המקוריות במציאת פתרונות מחוץ לקופסא, תוך שיתוף פעולה בין כל גורמי העניין בתכנון המוזאון ומיצגיו החוויתיים".
את הפרס קיבלו מר אלעד אזולאי- מנהל המוזיאון, וגב' שגית חקלאי- אדריכלית ומורשת נגישות שהייתה אמונה על ההנגשה.

 

על עיריית קרית ביאליק כתבו השופטים "פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג מוענק בזאת על דוגמא למופת של הובלת תהליך הטמעת נגישות, ע"י ראש העיר, ועל ידי כך יצירת עיר נגישה על מוסדותיה, שירותיה ופעילות לתושביה, ובעיקר על שיפור איכות החיים והשוויון לתושבי העיר עם המוגבלות".
את הפרס קיבלו ראש העיר – מר אלי דוקורסקי ומנהלת נגישות ישראל צפון וחברת מועצת העיר- ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי.

 

על פארק אילנות כתבו השופטים "פרס נגישות ישראל ע"ש שמחה לוסטיג מוענק בזאת על דוגמה למופת של הנגשת פארק טבע לאנשים עם מוגבלויות. ההנגשה ברמה הגבוהה ביותר, מהווה דוגמה לחיקוי להנגשת אתרי טבע. פארק אילנות מאפשר חווית טבע נגישה לכל סוגי המוגבלויות, מסלול הנגישות ארוך, נגיש, שוויוני, משלב, ונוח במיוחד לאנשים עם ובלי מוגבלות".
את הפרס קיבלו יו"ר קק"ל- מר אפי שטנצלר, מנכ"ל קק"ל – מר מאיר שפיגלר, סגן מנהל מרחב מרכז קק"ל- מר יחיאל כהן.

 

 

תעודת הוקרה מיוחדת ניתנה ל'אמות השקעות' על הובלת תהליך הטמעת נגישות בארגון גדול מרובה נכסים ברמה מקצועית גבוהה, על רתימת כל עובדי הארגון לתמוך ולסייע בהפיכת הארגון לנגיש. על ייזום פעילויות לקידום הנגישות מעבר למוגדר בחקיקה ובתקנות הנגישות. על פיתוח מתודולוגיות ונהלים לפינוי בחירום של עובדים ומבקרים עם מוגבלות.
את תעודת ההוקרה קיבל מר בן אברהם – רכז נגישות אמות השקעות.

 

אודות שמחה לוסטיג ז"ל

שמחה לוסטיג ,1937-2009, נולד בתל אביב, מחברי הגרעין המייסד של קיבוץ גונן ברמת הגולן, שירת בגדוד 88 של הנחל המוצנח ובזמן שירותו הצבאי נפצע קשה מפגיעת כדור בגבו ונותר משותק בגפיו התחתונות.בתקופת השיקום החל לוסטיג לעסוק בספורט נכים – היה חבר בבית הלוחם בתל אביב, השתתף באולימפיאדת הנכים בשנים 1960 ו-1964, ונהיה לאלוף ישראל בטניס שולחן לנכים, וכן עסק בנהיגה בסירות מרוץ.

לוסטיג היה מעורב בפעילות ציבורית בתחום היהלומנות ושימש יו"ר מכון היהלומים בישראל, ובשנת 2008 הוענק לו התואר "יקיר תעשיית היהלומים". מלבד פעילותו בתחום היהלומים הוא היה מסור לפעילותו הציבורית למען העסקת אנשים עם מוגבלות, ובפעילותו בוועד המנהל של עמותת 'נגישות ישראל'.

 

סרטון אודות הנגישות במוזיאון לונדע – לצפייה לחצו כאן

סרטון אודות הנגישות בקרית ביאליק – לצפייה לחצו כאן

סרטון אודות הנגישות ביער אילנות – לצפייה לחצו כאן 

 

צילום תמונות: קרן מזור 

 

 


    יזמיות מוזיאון  ה'לונדע', אדרכילית שגית חקלאי וההנהלת המוזיאון במעמד קבלת הפרס

 

 


ראש עיריית קריית ביאליק מר אלי דוקרסקי ודר' רויטל סבירסקי חברת המועצה ומנהלת נגישות ישראל צפון במעמד קבלת הפרס

 

סגן מנהל מרחב מרכז קק"ל מר יחיאל כהן במעמד קבלת הפרס 

 

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן