Skip to main content

ראוי לציון: "לא נכה? אל תחנה" בעיר מודיעין

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

בשבוע שעבר צוין היום הבינלאומי למען זכויות של אנשים עם מוגבלות כאשר השנה ניתן הדגש לנושא חניית הנכים תחת הכותרת: "לא נכה אל תחנה". כמו כן, מועצת העירייה תקיים בישיבתה בחודש פברואר הקרוב דיון מיוחד בנושא ובמהלכו תועלה סקירה בנושא נגישות נכים והנגשה בעיר.

 

ביבס אמר כי "אכיפת חניית נכים היא מסר חינוכי ממדרגה ראשונה ולא ייתכן כי חניות נכים בעיר ייתפסו ע"י נהגים רגילים המתעצלים לחפש חנייה".

 

במסגרת פעילות יום הנגישות חילקו תלמידי עשרה בתי ספר בעיר, יסודיים ועל-יסודיים מדבקות ודפי מידע לגבי חניות נכים, זאת במטרה להביא להגברת המודעות של התושבים בכל הקשור לנושא חניות הנכים. גם בבית ספר אלונים ציינו את יום הנגישות הבינלאומי בשכבת ד' על ידי חשיפה לנושא השונות בחברה תוך שימת דגש על קבלה ועזרה לשונה.

 

תלמידי שכבת ד' בבית הספר פגשו את דבי דנינו, מזכירה בבית הספר ושמעו ממנה על אוכלוסיית החרשים. דבי תיארה את חייה כילדה שומעת להורים חרשים, סיפרה על הסטיגמות בהן נתקלה לאורך השנים ולימדה את הילדים פרק בסובלנות והבנה.

 

בנוסף, מנהלי המחלקות בעיריית מודיעין, מכבים-רעות ישתתפו בסדנת "רגיש ונגיש". סדנה זו הינה השתלמות בנושא הנגשת השירות לאנשים עם צרכים מיוחדים. מנתונים שעלו כתוצאה מראיונות עם אנשים עם מגבלות שונות התברר כי אחד הקשיים הבולטים בקיום אורח חיים עצמאי הוא המפגש עם נותני שירות במוסדות השונים – משרדי ממשלה, בנק, עובדי רשויות וכד'. בירור מעמיק מעלה כי הקושי לפנות באופן עצמאי לגורמים אלה הוא לאו דווקא מטעמי חוסר התאמה פיזי, אלא ביכולתו המקצועית של נותן השירות להתאים את עצמו לאדם עם צרכים מיוחדים.

 

ההשתלמות תעסוק במתן שירות לאנשים עם צרכים מיוחדים ומיועדת לכל מי שנפגש בעבודתו עם כלל האוכלוסייה, על כל חלקיה. הסדנא מעלה לפני השטח, בצורה אותנטית ומרגשת, את הקשיים במתן שירות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

 

כפי שפורסם לראשונה באתר מודיעין מכבים-רעות

"לא נכה? אל תחנה"

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן