Skip to main content

חדשות

רני בנימיני מלווה את שר החינוך בוועידת נגישות ישראל ה-2

קטגוריה: חדשות העמותה

בוועידה השתתפו כ-600 בכירי העולם העסקי, אנשי מקצוע בתחום הנגישות, אדריכלים ומעצבי פנים, נציגי רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה, נציגי ארגוני נכים, ספקים מתחום הנגישות ומשתתפים נוספים הפועלים לקידום הנגישות בישראל.

הוועידה התקיימה על רקע תהליכי חקיקה שנכנסו לתוקף המחייבים הנגשת מקומות ושירותים לרווחתם של אנשים עם מוגבלות. זו הייתה הזדמנות לקהל הישראלי ללמוד ממרצים בכירים מהעולם על התפתחויות מתחום הנגישות הגלובלית ולשמוע דוגמאות להצלחות בהטמעת נגישות בעולם. הוועידה התקיימה במרכז הכנסים "אווניו"בקריית שדה התעופה.

במהלך הועידה הוענק "פרס נגישות ישראל 2014 לקידום הנגישות, על שם שמחה לוסטיג ז"ל" המוענק על עשייה המהווה דוגמה לחיקוי או השראה בתחום קידום הנגישות, ותערוכת ספקי נגישות שיציעו פתרונות נגישות מתקדמים ונחוצים.

קבלת הפנים של משתתפי הוועידה הייתה קצת שונה מהרגיל, באי הוועידה התנסו ב"שביל הנגישות", בו חוו לרגע את סוגי המוגבלויות השונות ומה מררגיש אדם עם מוגבלות יום, יום כל חייהם.

שר החינוך, הרב שי פירון, פתח את הוועידה בנאום מרגש על שתי תפיסות שונות: תפיסת הנכות הרפואית, לפיה נכות האדם קובעת את מידת הדרתו מהחברה – כעומק הנכות עומק ההדרה.  ותפיסת הנכות החברתית, לפיה הנגישות קובעת את עומק ההשתלבות, בתפיסה הזו אנחנו בוחנים את החברה, לא את האדם.  כמו כן דיבר השר על עשייתה הענפה של עמותת נגישות ישראל כסוג של תעודת עניות לחברה שלא הבינה שעצמאותה נמדדת לא רק בטקס יום העצמאות, לא רק בדגל, אלא ביכולת של אדם להגיע לכל מקום.

 

 

* רני בנימיני, מייסד משותף להקמת העמותה; חבר ועד מנהל פעיל וגזבר בהתנדבות מיום הקמת העמותה ואחראי על התנהלותה התקציבית;
מקדם ומייצג את העמותה בהרחבת פעילותה בפריפריה מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל בשיתוף עם ג'וינט ישראל ועד נגישות ישראל במרחב אילת והערבה;
שותף לבחינת יזמויות ופעילויות חדשות בתחום הנגישות בישראל.

 

"נגישות ישראל" מודה מקרב לב על פעילותו ההתנדבותית של רני בנימיני כחבר ועד מנהל פעיל, הפועל יום, יום נמרצות להגשמת חזונה של העמותה.

 

רני בנימיני ושר החינוך הרב שי פירון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן