Skip to main content

חדשות

תכנית "שווה לכולם" לתלמידים ומורים בכפר קאסם

קטגוריה: חדשות העמותה

נגישות ישראל קיימה פעילות בת יומיים לתלמידי שכבה ה' ולמורים בביה"ס היסודי אבן ח'לדון בכפר קאסם, במסגרת תכנית "שווה לכולם – שילוב ונגישות כהשקפת עולם". התכנית התקיימה בתרומת כלל ביטוח

 

היום הראשון – הרצאות היכרות

 

בתאריך 21.11.17 נערכו שיעורי העשרה בכיתות, שבמהלכם למדו התלמידים ועסקו בנושא השונות: שונות חיצונית, שונות פנימית, קבלת השונה ועזרה לזולת, וכן למדו מהי נגישות ומה חשיבותה לאדם עם מוגבלות.

 

היום השני – הפנינג נגישות וארוחת חושים

בתאריך 22.11.17 נערך הפנינג תחנות התנסות, שבו התלמידים עברו בין ארבע תחנות שבהן נחשפו להתמודדויות של אנשים עם מוגבלויות שונות: מוגבלות בראייה, מוגבלות בשמיעה, מוגבלות בניידות, ותחנת שפת סימנים.

 

בכל תחנה התלמידים נפגשו עם מדריך עם אותה המוגבלות, שסיפר להם את סיפורו האישי. בנוסף לכך, התלמידים התנסו בכל מוגבלות בדרך חווייתית, כגון ניסיון ביצוע משימה פשוטה על כיסא גלגלים, טעימה עיוורת של גלידה ומשחקי תקשורת בשפת הסימנים.

 

התלמידים התנסו בפעילות בכיסאות גלגלים  התלמידים חוו טעימה עיוורת של גלידה
התלמידים התנסו בפעילות בכיסאות גלגלים וחוו טעימה עיוורת של גלידה

 

תלמידים מסכמים


לאחר ההפנינג נערך סיכום במליאה ובו התלמידים סיפרו מה הם למדו ומה חוו במהלך היום.

תלמיד שיתף שהוא למד "לא לזלזל באנשים שיש להם מוגבלות". כמו כן, התלמידים הפגינו הבנה וידע בנוגע לדרך שבה יש להציע עזרה, תלמיד אמר: "לשאול אדם עם מוגבלות האם אתה צריך עזרה?"

בנוסף, תלמידה אמרה שהפעילות ביום זה גרמה לה לראות את הדברים מנקודת מבט של האנשים עם המוגבלות: "כולנו רואים דברים מזווית אחרת".

ארוחת חושים למורים

בתאריך 22.11.17 לאחר הפעילות עם תלמידי שכבת ה', התבצעה הדרכת חדר המורים, שכללה הרצאה בנושא שילוב ונגישות במערכת החינוך.

בהמשך המורים לקחו חלק בהדרכת ארוחת חושים חווייתית, בה המורים אכלו מנה ראשונה ללא חוש הראייה, מנה עיקרית ללא יכולת מוטורית להזיז את אצבעות ידיהם ואת המנה האחרונה הזמינו ואכלו ללא יכולת לשמוע.

כל שלב בארוחה לווה על ידי מדריך עם אותה המוגבלות, שסיפר את סיפורו ונתן טיפים ודגשים עבור צוות המורים להנגשה עבור תלמידים עם מוגבלויות דומות בבתי הספר.

 

המורים אכלו את המנה הראשונה עם כיסוי על העיניים  המורים אכלו את המנה העיקרית עם כפפות קשיחות על הידיים
המורים אכלו את המנה הראשונה עם כיסוי על העיניים ואת המנה העיקרית עם כפפות קשיחות על הידיים

התלמידים מנסים לשחק כשידיהם עטויות כפפות קשיחות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן