Skip to main content

חדשות

תקווה חדשה: המשחקים הפראלימפיים מעבר לפינה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ב-7.9 יצאו לדרכם הספורטאים הפראלימפיים עם הרבה רצון לשוב לארץ עם מדליות וחוויות חיוביות. על המועמדים לזכייה והצלחות העבר המרשימות

המשחקים האולימפיים מאחורינו, טקס הנעילה התקיים והכפר האולימפי בריו מתחיל להכין את עצמו אל עבר האולימפיאדה הבאה ולא לזאת שבטוקיו, אלא למשחקים הפראלימפיים שיפתחו בדיוק בעוד 14 ימים (7/9) בטקס שיתקיים באיצטדיון המרקנה שבריו.

המשלחת הישראלית תצא ברובה כבר בשבוע הבא אל עבר ברזיל, כשמעט ספורטאים ואנשי משלחת נוספים יצאו שבוע לאחר מכן. המשלחת הישראלית מונה 31 ספורטאים כשהאחרונה שבהם, השחיינית ורוניקה ג'ירנקו, התבשרה לפני פחות מ-10 ימים כי היא מצטרפת למשלחת לאחר שעמדה בקריטריונים והיתה ברשימת ההמתנה של ממלאי המקום.

 

הישגים קודמים ותקוות לריו

עד היום השיגה המשלחת הישראלית 380 מדליות במשחקים הפראלימפיים, מהם 124 מזהב ומספר זהה מכסף ו-132 מארד והיא נמצאת במקום ה-14 הכללי בין המדינות המשתתפות. לפני כארבע שנים, באולימפיאדת ריו, השיגה המשלחת שמונה מדליות, כשגם הפעם ישנן ציפיות גבוהות ממנה לחזור עם מדליות.

אחת התקוות הגדולות היא החותרת מורן סמואל, שהחלה להתחרות בענף החתירה ב-2010 ושנתיים לאחר מכן, באולימפיאדת לונדון, הגיעה למקום החמישי בעולם. בשנה שעברה זכתה סמואל בתואר החותרת הפראלימפית של השנה ורק השנה זכתה במדליית הארד בגביע העולם בפוזנאן.

גם שרגא ויינברג, שזכה בלונדון במדליית הארד ובבייג'ין במדליית הכסף בטניס זוגות, מסומן כאחד שצריך להגיע רחוק כששותפו יהיה איתי ארנליב, לו זאת תהיה אולימפיאדה ראשונה. גם קובי ליאון, רוכב אופני היד, צפוי להגיע לשלבים המאוחרים לאחר שזכה באולימפיאדה הקודמת במדליית הכסף. כמו גם השחיינית המעוטרת ענבל פיזרו ועוד מספר ספורטאים נוספים אשר עשויים לחזור לישראל עם מדליות, כפי שעושה המשלחת הפראלימפית הישראלית החל ב-1960.

 

 

הכתבה התפרסמה באתר one – לחצו כאן

ענבל פיזארו - תקווה למדליה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן